مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

دستگیری ۲۵ نفر از کارکنان دهیاری‌های بخش مرکزی ری توسط سربازان گمنام امام زمان(عج)

بازپرس شعبه هشتم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ری گفت: ۲۵ نفر از کارکنان دهیاری‌های بخش مرکزی ری با رصدهای اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگیر شدند و تحقیقات تکمیلی در این زمینه و درمورد سایر افراد ادامه دارد.

حجت الاسلام جبار جوادی بازپرس شعبه هشتم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس پیرامون تخلفات برخی دهیاری‎های بخش مرکزی ری و دستگیری چند نفر در این رابطه، اظهار کرد: تقریباً از اوایل سال جاری پس از رصدهای اطلاعاتی که سربازان گمنام امام زمان(عج) داشتند، امر بر این شد که تحقیقات گسترده‌تر و ادله‌ای که تا آن زمان تهیه کرده بودند محکم‌تر شود لذا دستورات قضایی در این خصوص داده شد و بر اساس رصدهای اطلاعاتی که بر اساس اخبارهای واصله حدود دو سال در حال پیگیری بود تحقیقات تکمیلی انجام شد.

وی افزود: پس از تکمیل تحقیقات نسبت به برخی افراد دستگیری‌ها شروع شد و تا امروز حدود ۲۵ نفر در دهیاری‌های بخش مرکزی شهرستان ری با سمت‌های مختلف دستگیر شده‌اند که این تعداد مربوط به سه دهیاری است و تحقیقات درمورد برخی دیگر از افراد ادامه دارد که پس از تکمیل تحقیقات و ادله، سراغ آن‌ها نیز می‌رویم‌.

قاضی این پرونده در ادامه تأکید کرد: سیستم قضایی و مرجع اطلاعاتی با احدی تعارف ندارد و با کسانی که با گردن‌کشی به اموال بیت‌المال دست‌درازی کرده‌ و از مقام و مسؤولیت خود سوءاستفاده کردند به شدت و با جدیت تمام برخورد می‌شود.

جوادی تصریح کرد: افرادی که ادعا می‌کنند ادله و مدرکی وجود ندارد، توجه کنند که بدون سند و مدرک سراغ کسی نخواهیم رفت و افراد پس از آنکه در محضر قانون قرار می‌گیرند و با ادله مواجه می‌شوند خودشان اقرار می‌کنند، لذا براساس قانون با همه این افراد برخورد خواهد شد.

وی ابراز کرد: دامنه پرونده گسترده بوده و تعداد افراد پشت صحنه زیاد است لذا تحقیقات ادامه دارد و به محض اینکه تحقیقات تکمیل شود با قرارهای متناسب به مراجع قانونی ارجاع می‌شود.

بازپرس پرونده با بیان اینکه میزان تخلف در برخی دهیاری‌ها به ۵ میلیارد تومان می‌رسد، ادامه داد: عمده جرائم این پرونده؛ اختلاس، رشوه، فاکتورسازی و جعل‌سازی برای جابه‌جایی پول‌ها بوده و برای این منظور حدود ۴۰ مهر جعل کرده بودند و از طریق شرکت‌هایی که به راحتی تأسیس و ثبت می‌شود اقدام به این کار می‌کردند که ظلم در حق مردم است و اگر این مبالغ را برای روستا هزینه می‌کردند منطقه تبدیل به گلستان می‌شد.

منبع خبرگزاری فارس
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه