مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

موضوع حقابه کشاورزان و مشکل نهاده های دامی و واکسن دامداران ری را در مجلس پیگیری می کنیم

جلسه بررسی مشکلات کشاورزان و دامداران بخش قلعه نو با حضور نمایندگان مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان شهرستان ری، برگزار شد.

جلسه بررسی مشکلات کشاورزان و دامداران بخش قلعه نو با حضور نمایندگان مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان شهرستان ری، در گلزار شهدای فیروزآباد عطر و بوی خدمت خالصانه و حال و هوای دیگری به خود گرفت.

سید علی یزدیخواه و مجتبی توانگر نمایندگان مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی به همراه حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، مهندس علی رضا صادقی، بخشدار قلعه نو و سایر مسئولان، پیش از بازدید از مناطق مختلف بخش و برگزاری جلسه ، ابتدا با حضور در گلزار شهدای امام زاده شعیب (ع) روستای فیروزآباد به مقام شامخ شهدای گرانقدر این روستا ادای کردند و پس از قرائت فاتحه و غبارروبی گلزار شهدا، با آرمانهای این عزیزان تجدید میثاق کردند.

این هیات در ادامه، به منطقه تاریخی روستای چالطرخان عزیمت کردند و پس از بازدید از اثر تاریخی 2300 ساله،  تپه میل( آتشکده ری ) با بخشی از ظرفیت های گردشگری شهرستان ری آشنا شدند.

بررسی مشکل ترافیک محور ورامین – شهرری در محدوده دور برگردان طالب آباد از دیگر برنامه های این هیات عالی رتبه بود که در گفتگو با مسئولان راهداری نسبت به ایجاد زیرگذر یا تقاطع غیر همسطح بحث و تبادل نظر شد.

از آنجا که شهرستان ری به عنوان قطب تولید گندم، گوشت و شیر استان تهران مطرح است، نشست بررسی مشکلات دامداران و کشاورزان  با حضور امام جمعه، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قلعه نو، مدیران دستگاه های اجرایی، از جمله ادارات برق، آب، شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، دهیاران و جمعی از کشاورزان و دامداران در محل سالن جلسات شهرداری قلعه نو برگزار شد.

بازدید از شهرک صنفی تولیدی عشق آباد از دیگر برنامه های این هیات بود که از نزدیک در جریان   مشکلات تولیدکنندگان این شهرک از جمله مشکلات زیر ساختی مثل روکش آسفالت و تامین آب آشامیدنی   قرار گرفتند.

براساس این گزارش؛ در جلسه دامداران و کشاورزان مطرح شد که بر اثر کاهش حق‌آبه کشاورزی و عدم تخصیص آب به زمین های کشاورزی این بخش، کاشت سبزیجات و صیفی جات از 75 درصد به حدود کمتر از 30 درصد رسیده است و گندم، جو و ذرت محصولات تولیدی کشاورزان این منطقه را تشکیل می دهد.

سید علی یزدی خواه نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید صلاحیت خود را از طریق خدمت به مردم ثابت کنیم و برای این مهم، دو مؤلفه   کار کردن برای مردم  و کار برای تقویت دین مداری مردم لازم است.

وی افزود: در جلسه‌ مجمع نمایندگان استان تهران با دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، مقرر شد مشکلات شهرها و بخش های اطراف استان تهران احصاء و پیگیری شود.

وی، بحث حمل و نقل را از مشکلات کلیدی و مهم دانست و گفت: توسعه مترو و قطار شهری توجیه اقتصادی بالایی داشته و تاثیر مثبتی در کاهش آلودگی هوا دارد که علاوه بر آسایش مردم، جابه جایی   جمعیت بالایی را در پی خواهدداشت. همچنین آب آشامیدنی روستاها از دیگر مواردی است که باید به آن توجه ویژه شود و ما در مجلس این موضوعات را پیگری می کنیم.

وی در خصوص حق‌آبه کشاورزان از فرماندار ری خواست یک کارگروه حقابه کشاورزی تشکیل دهد و افزود: ما هم وزیر نیرو را به مجلس، دعوت می‌کنیم و در خصوص حق‌آبه روستایی و تصفیه خانه‌های جدید در جنوب تهران از آنان کمک می خواهیم. چون شهرری دشت حاصلخیزی بوده و که آب قنات و چاه یا رودخانه‌ها در آن جریان داشته است اما الان اراضی  کشاورزی این منطقه از رودخانه سرخه حصار مشروب می‌شود.

وی اظهار داشت: حق‌آبه کشاورزی ری قبلاً از جاجرود تامین می شد،  اما حق‌آبه ای که به ری دادند از سد ماملو بوده و در حقیقت تهاتر کردند و آب چاه‌های منطقه شرق استان تهران را به ری دادند که از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و سخت بود و به جای آن آب تصفیه شده پساب را به ورامین اختصاص دادند که کشاورزان ری متضرر شدند که باید این موضوع حل شود. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر با تاکید بر تشکیل کارگروه حقابه کشاورزی در ری گفت: موضوع حقابه کشاورزی ری را در مجلس پیگیری خواهیم کرد.

حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرستان ری نیز گفت:  اقدامات خوبی در طول 40 سال اخیر از سطح کشور از جمله شهرستان ری صورت گرفته و ایجاد دهیاری ها و شهرداری و تبدیل قلعه نو به شهر از جمله برکات انقلاب است و مردم در هفت سال گذشته اثرات تخصیص اعتبارات از محل ارزش افزوده را در محل زندگی خود به خوبی درک کرده اند.

وی افزود: از طریق مالیات بر ارزش افزوده، احداث ساختمان دهیاری، سوله های چند منظوره بحران، ورزش و کارآفرینی در روستاها، بهسازی جاده های روستایی و آبرسانی به روستاها و احداث مدرسه از خدماتی است که در شهرستان ری انجام شده است.

مهندس حقیقی مدیرعامل آبفای منطقه ۶شهرری در این جلسه اظهار داشت: تامین آب شرب بخش قلعه نو و تعدادی از روستاهایی که مشکل اب دارند بزودی انجام می شود.

فرماندار ری انشعابات غیرمجاز یکی از عوامل مهم کمبود آب در بخش قلعه نو است و اظهار امیدواری کرد با همکاری دهیاری ها و شوراهای اسلامی انشعابات غیرمجاز جمع آوری شود.

مهدس داود رحیمی رئیس اداره برق شهرستان ری نیز گفت: اجرای بیش از دو میلیارد پروژه های عمرانی در جهت تامین برق شهرستان ری انجام شده است و مشکلات برق در روستاهای سطح بخش قلعه نو با همکاری دهیاری ها انجام می شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهررری نیز در  باره ایجاد مرکز درمانی شبانه روزی در قلعه نو گفت: فعلا در مرحله اول با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران یک واحد 16 ساعتی راه اندازی می شود تا در مراحل بعدی شاهد راه ادازی مرکز شبانه روزی هم باشیم.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه