مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۱۰هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به صنایع استان تهران اختصاص یافت

معاون امور اقتصادی استاندار تهران گفت: ۱۰ هزار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت با ۶ ماه تنفس به بنگاه‌های اقتصادی آسیب‌دیده از کرونا در این استان اختصاص یافت.

حشمت‌الله عسگری روز چهارشنبه در حاشیه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران و  بازدید از واحدهای تولیدی شهرستان ری در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: حمایت از واحدهای کسب و کار و بنگاه‌های اقتصادی آسیب‌دیده از شرایط شیوع ویروس کرونا ضرورت دارد و از همین رو این تسهیلات با نرخ بهره ۱۲ درصد و دوره تنفس شش ماهه به بانک های استان ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه تامین سرمایه در گردش و مباحث مالیاتی مهمترین معضل حال حاضر بنگاه های تولید استان تهران است، ابراز کرد: پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی آسیب دیده از کرونا در استان تهران به استناد تبصره ۱۱ مصوبه شانزدهمن جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و ابلاغ معاونت اقتصادی ریاست جمهوری در استان اجرایی شده است و بر این اساس واحدهای کسب و کار آسیب دیده از ویروس کرونا باید با ثبت نام در سامانه کارا و تکمیل فرایند پذیرش جهت اخذ تسهیلات اقدام کنند.

عسگری یادآور شد: برای واحدهای کسب و کار که در رسته تعطیل شده بر اساس مصوبه قرار بگیرند، به ازای هر نیروی شاغل ۱۶ میلیون تومان تسهیلات و برای واحدهایی که از به دلیل شیوع ویروس کرونا متضرر شده اند ۱۲ میلیون تومان تسهیلات تعیین شده که ۵۰ درصد جهت تامین هزینه‌های دستمزد و ۵۰ درصد دیگر برای سایر هزینه‌های عملیاتی در نظر گرفته شده است.

این مسئول  ادامه داد: بنگاه‌های اقتصادی استان تهران می توانند با ثبت درخواست در سامانه مربوطه و تکمیل فرایند ثبت نام نسبت به اخذ تسهیلات اقدام و موسسات اعتباری مکلفند ظرف یک هفته پس از مراجعه واحدهای کسب و کار و تکمیل مدارک و مستندات، نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

عسگری با بیان اینکه علاوه بر تامین سرمایه در گردش دولت تسهیلات دیگری نیز برای واحدهای زیان دیده از کرونا در نظر گرفته است، بیان داشت: بخشش جرایم مالیاتی واحدهای تولیدی، معافیت ۸۰ تا ۱۰۰ درصدی مالیات و تقسیط مالیات واحدهای زیان دیده از شیوع ویروس کرونا از دیگر اقدامات دولت در جهت حمایت از واحدهای تولیدی می باشد.

معاون امور اقتصادی استاندار تهران در ادامه با اشاره به اینکه هر هفته ۲ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان تهران برگزار می شود، گفت: تامین مواد اولیه، مشکلات بانکی، شعاع ۱۲۰ کیلومتر، تامین اجتماعی و افزایش سرمایه گردش به دلیل گرانی نهادهای تولید از جمله مهمترین درخواست های تولید کنندگان می باشد.

ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران امروز چهارشنبه با حضور عسگری معاون اقتصادی استانداری تهران، ذوالفقاری رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، صادقی رییس اداره صمت استان تهران و جمعی از تولید کنندگان و کارآفرینان استان تهران در شهرستان ری برگزار شد.

لازم به ذکر است: در پایان این برنامه حشمت‌الله عسگری معاون امور اقتصادی استاندار تهران و حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرستان ری به همراه جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی با حضور در یک واحد سردخانه و یک واحد کشتارگاه از نزدیک در جریان مشکلات این واحدها قرار گرفتند.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و پنج بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه