مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

کارآفريني با پرورش کرم ابريشم

کارآفريني خوش ذوق با پرورش کرم ابريشم علاوه بر در آمدزايي اقدام به کمک در جهت احياي صنعت نوغانداري استان تهران کرد.

علي سرتيپي با پرورش کرم ابريشم در پارکينگ خانه اي مسکوني با اراده و همتي بلند و سرمايه اي اندک  در سال جهش توليد گامي  درجهت تشويق و ترغيب پرورش دهندگان کرم ابريشم در استان تهران برداشت.
وي گفت : در ابتدا با هماهنگي سازمان جهاد کشاورزي  دو بسته 22 هزار تايي تخم نوغان يا کرم ابريشم را با قيمتي اندک تحويل گرفتم و سپس با کمک و بهره گيري از اطلاعات کارشناسان جهاد کشاورزي اقدام به پرورش کرم ابريشم کردم و در طول مدت 35 تا 40 روز موفق به پرورش کرم ابريشم شدم.
سرتيپي افزود : از هر جعبه 22 هزار تايي تخم نوغان به طور متوسط 30 تا 35 کيلوگرم ابريشم تر و از هر 35 کيلو ابريشم تر 12 تا 13 کيلو پيله خشک ابريشم بدست مي آيد.
وي با اشاره به اينکه خريد اين پيله ها توسط سازمان جهاد کشاورزي تضمين شده است ،گفت: از فروش هر 35 کيلو پيله ابريشم تر در طول مدت 35 تا 40 روزه يک و نيم تا دو ميليون  تومان درآمد کسب مي کند.
کارشناس نوغانداري استان تهران با بيان اينکه توسعه این صنعت در دستور کار سازمان جهاد کشاورزي استان تهران قرار دارد افزود : به منظور ترويج ،توسعه و احياي  صنعت نوغانداري  در استان تهران سازمان جهاد کشاورزي استان تهران با برگزاري کلاسهاي آموزشي و شناسايي متقاضيان پرورش کرم ابريشم از اواسط فرورين تا اواخر ارديبهشت اقدام به توزيع حدود 251 جعبه تخم نوغان در ميان متقاضيان پرورش کرم ابريشم استان کرده است که پيش بيني مي شود امسال از اين تعداد جعبه تخم نوغان توزيع شده  حدود سه ونيم تن پيله خشک ابريشم برداشت شود.
نسرين مهردادگفت : مهمترين مسئله در پرورش کرم ابريشم داشتن برگ توت مناسب و کافي است زيرا براي پرورش هر جعبه 22 هزار تايي تخم نوغان در طول 35 تا 40 روز به 700 تا 900 کيلوگرم برگ درخت توت نياز است.
وي افزود : در راستاي تامين برگ  درخت توت در اسفند ماه سال گذشته تعداد 2 هزار نهال توت اصلاح شده در اختيار متقاضيان پرورش کرم ابريشم  قرار داديم و سازمان جهاد کشاورزي تصميم دارد  درسال جاري تا حدود زيادي نهال توت اصلاح شده مورد استفاده در استان تهران را تامين کند.
عباسي رئيس اداره جهاد کشاورزي شهرستان ري نيز با بيان اينکه سازمان جهاد کشاورزي خريدار تضميني  پيله کرم ابريشم است افزود : متقاضيان پرورش تخم نوغان مي توانند در صورت نياز به دريافت جعبه هاي تخم نوغان و يا دريافت نهال اصلاح شده درخت توت به اداره جهاد کشاورزي مراجعه کنند.
به گفته کارشناسان سازمان جها کشاورزي در سال گذشته پيله ابريشم تر کيلويي70 تا 75 هزار تومان و پيله خشک ابريشم  کيلويي 120 تا 150 هزار تومان از پرورش دهندگان کرم ابريشم توسط سازمان جهاد کشاورزي خريداري شده است.
گفتني است از هر 2 و نيم کيلو پيله ترکرم ابريشم يک کيلوگرم پيله خشک ابريشم بدست مي آيد.
کشور ايران از جهت توليد کرم ابريشم  يا نوغانداري رتبه هشتم جهان را داراست.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه