مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مسائل مالیاتی، بانکی و بیمه‌ای مهم‌ترین مشکلات صنعتگران ری

صنعتگران و تولیدکنندگان شهرستان ری در کارگروه اشتغال و رفع موانع تولید به بیان مشکلات صنفی خود در سال جهش تولید پرداختند.

جلسه اقتصاد مقاومتی با کارگروه اشتغال و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان ری ظهر امروز در فرمانداری ری برگزار شد و صنعتگران و تولیدکنندگان در این جلسه به بیان مشکلات صنفی خود و موانع توسعه تولید پرداختند.

تعامل با بانک ها، مشکلات مالیاتی، ارزش افروده، تعامل با ادارات تأمین اجتماعی، بهسازی زیرساخت‌ها و مشکلات گمرکی عمده‌ترین مسائلی بود که از سوی صنعتگران و تولیدکنندگان مطرح شد و مسؤولان اجرایی قول مساعد برای همکاری با این واحدها داده و دستور اجرای مصوبات برای رسیدگی در اسرع وقت از سوی فرماندار صادر شد.

دولت باید از اصناف سه ماه حمایت کند

لطف الله ستاره، رئیس اتاق اصناف شهرستان ری نیز در ادامه جلسه به نمایندگی از واحدهای صنفی شهرستان با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای واحدهای تولیدی اظهار داشت: شیوع کرونا و تعطیلی واحدهای صنفی منجر به برگشت اجناس به کارگاه‌های تولیدی شده که بر این اساس یکی از واحدهای تولید شیرینی در شهرک صنعتی شمس آباد به میزان ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اجناس برگشتی دارد.

وی تأکید کرد: حمایت از اصناف نیازمند بخشش اجاره بهاء، مالیات، عدم دریافت عوارض کسب و پیشه شهرداری، عدم دریافت حق بیمه، عدم دریافت آبونمان برق صنعتی، صنفی و تولیدی، عدم دریافت ارزش افزوده و‌ مالیات شغلی به مدت سه ماه است که باید دولت و دستگاه‌های اجرایی در این زمینه ضروری و مهم مساعدت کنند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ری تصریح کرد: در شرایط فعلی در صورتی که هر واحد صنفی یک نفر از کارکنان خود را اخراج کند، بیش از ۱۵ هزار نفر بیکار به میزان فعلی آمار بیکاری اضافه می شود، لذا ضروری است که واحدهای صنفی برای دریافت تسهیلات و مساعدت به بانک‌ها معرفی شوند.

بی‌توجهی به اصناف آسیب‌دیده از کرونا باعث افزایش بیکاری و آسیب اجتماعی می‌شود

حسین توکلی فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان جلسه با بیان اینکه در سال جاری و در ادامه رونق تولید با شعار جهش تولید پیشروی خواهیم کرد، اظهار داشت: در سال گذشته در زمینه رشد اقتصاد غیرنفتی اقدامات خوبی صورت گرفت و نرخ بیکاری در استان تهران به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.

وی افزود: از پایان سال ۹۸ باشیوع کرونا حوزه سلامت ‌و اقتصاد متضرر ‌و متأثر شد و در حال حاضر شرایط اقتصادی سخت‌تر می‌شود، اما تصمیم‌گیری‌هایی نیز در ستاد کرونا برای کاهش آسیب‌ها گرفته شده است که باید پیشنهادات از شهرستان‌ها و بخش‌ها به این ستاد منتقل شود.

فرماندار ری با بیان اینکه مشاغل بسیاری از شیوع این بیماری تحت تأثیر قرار گرفته و با وجود تعطیلی مشاغل، بسیاری از افراد مجبور به پرداخت حقوق کارکنان، اجرا بهاء، قبض آب، برق و گاز هستند، گفت: امروز بانک‌های شهرستان با نظر مساعد با تولیدگران تعامل می‌کنند و باید روند اجرای کار نیز رصد شود و در نهایت رضایتمندی مردم نشانگر کیفیت پیشبرد اهداف خواهد بود.

توکلی با بیان اینکه اگر اقدام مناسب و توجه لازم برای صنوف و اقشار آسیب دیده از کرونا صورت نگیرد، آسیب اجتماعی و بیکاری افزایش خواهد یافت، افزود: مصوبات جلسه ستاد تسهیل و پنج پیشنهاد اتاق اصناف جزو مصوبات درنظر گرفته می‌شود و پیگیری خواهد شد همچنین در پایان سال گزارش وضعیت جهش تولید را رصد خواهیم کرد.

منبع خبرگزاری فارس
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه