مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

کشف بیش از 3 میلیارد ریال کالای بهداشتی احتکار شده در ری

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری گفت: چندین انبار جدید احتکار ملزومات بهداشتی شامل مواد ضدعفونی، دستکش و الکل در شهرستان ری در مجموع به ارزش بیش از 3 میلیارد ریال کشف شد.

0 139

موسی احمدی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری  اظهار کرد: صبح امروز و در جریان بازدید از انبارها به منظور پایش ملزومات بهداشتی، ۶ هزار و ۶۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده به ارزش ۲۷۰ میلیون ریال به دلیل احتکار، گران فروشی و عرضه خارج از ضوابط توزیع در یکی از انبارهای شهرستان ری شناسایی شد.

وی افزود: در یکی از انبارها نیز ۴۰۳ کارتن شامل ۲۰۱ هزار دستکش لاتکس به ارزش ۲ میلیارد ریال به دلیل اخفاء و امتناع از فروش کشف و ضبط شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری ادامه داد: در ادامه بازرسی‌ها ۲۲۰۰ لیتر الکل بهداشتی ۹۹درصد که ضدعفونی کننده بسیار قوی و بی‌خطر است کشف شد که افراد خاطی در این پرونده محکوم به پرداخت ۶ میلیارد ریال جریمه نقدی شدند.

احمدی در ادامه بیان کرد: پلیس امنیت موفق به کشف کامیونی حاوی متانول شد که بر اساس قوانین نظام صنفی پرونده با عنوان عرضه خارج از شبکه با ارزش بیش از ۷۶۰میلیارد ریال تشکیل و جهت صدور رای به تعزیرات حکومتی ارجاع گردید.

وی ادامه داد: با افزایش درخواست و نیازهای جامعه به مواد شوینده و ضدعفونی کننده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، گشت‌های نظارتی مشترک با حضور کارشناسان شبکه بهداشت، نیروی انتظامی، صنعت، معدن تجارت و فرمانداری نیز افزایش یافته و روزانه بیش از ۴ اکیپ واحدهای صنفی تولیدی و غیره را مورد نظارت و بازرسی قرار می‌دهند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهریتان ری در پایان خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با مقامات قضایی و همکاری نیروی انتظامی افراد متخلف و فرصت‌طلب که اقدام به تولید مواد ضدعفونی‌کننده غیرمجاز و تقلبی کرده‌اند، دستگیر و اموال کشف شده نیز ضبط و تحویل مراجع قانونی و قضایی می‌شوند.

منبع خبرگزاری فارس
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه