مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

10 هکتار از مزارع فشافویه به زیر کشت زغفران رفت

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛محمد عباسی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: زعفران کاران شهرستان ری امسال با کمک کارشناسان جهاد کشاورزی در حوزه تامین پیاز زعفران، کود و مشاوره توانستند ۲۰ کیلوگرم زعفران درجه یک تولید کنند.

وی با اشاره به اینکه قیمت هر کیلوگرم زعفران در بازار بین ۹ تا ۱۲ میلیون تومان است، افزود: کشت زعفران به دلیل قیمت بالا، نیاز کم به آب و همچنین سازگاری با شرایط آب و هوایی شهرستان ری می تواند محصول مقرون به صرفه‌ای برای کشاورزان باشد.

عباسی اضافه کرد: زمین های زیر کشت زعفران طی هشت سال یک بار نیاز به کاشت پیاز زعفران و شخم زمین دارد، همچنین این محصول از اردیبهشت ماه تا اواخر شهریور ماه که همه محصولات کشاورزی نیاز مبرم به آب دارند به هیچ عنوان آبیاری نمی خواهد.

وی با اشاره به اینکه پیازهای زعفران در سال‌های ابتدایی کشت، محصول کمی تولید می کنند، عنوان کرد: تولید زعفران کشاورزان شهرستان ری طی سال‌های آینده با افزایش چشمگیری روبرو خواهد بود.

رییس اداره جهاد کشاورزی ری هدف از ترویج کشت این محصول را رونق اقتصادی و افزایش درآمد خانوارهای روستایی عنوان و تصریح کرد: در صورت نتیجه بخش بودن، این محصول طی سال آینده در اراضی وسیع تری کشت خواهد شد.

شهرستان ری با ۲۹ هزار هکتار زمین کشاورزی، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می‌کند.

این شهرستان دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم در تولید تخم مرغ استان تهران است.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج بخش مرکزی، کهریزک، خاوران، قلعه نو و حسن آباد است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه