مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

23 سال پیش چنین روزی در شهرری |برخورد قطار با تانکر 8 کشته بر جای گذاشت

۲۳ سال پیش در چنین روزی خبر برخورد مرگبار قطار تهران-مهشد با یک تانکر و ۴ خودروی سواری تیتر اول صفحه حوادث روزنامه‌ها شد.

تقویم تاریخ  روزنامه کیهان در ۲۹ آذر ۷۹ در باره این حادثه نوشت: بر اثر برخورد قطار تهران – مشهد با یک تریلر و ۴ خودرو در تقاطع راه آهن جاده قم – شهرری تا کنون ۸ نفر کشته و ۱۰ نفر زخمی شده‌اند.

به گفته راننده تریلر که توانست از این حادثه با بیرون پریدن به موقع از خودرو جان سالم به در ببرد؛ تصادف مقارن ساعت ۱۴:۱۵ دقیقه با به صدا در آوردن ناگهانی بوق ممتد قطار اتفاق افتاد.

وی گفت: بعد از شنیدن بوق قطار من سریعا از تریلر بیرون پریدن و با فریاد سعی در آگاه کردن دیگر راننده‌ها کردم که قطار از راه رسید و حادثه اتفاق افتاد.به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از شهر ری، برخورد قطار با تریلر آن را به دو نیمه کرد و خودروهایی را که در کنار آن متوقف بودند، در هم کوبید.

یکی از شاهدان عینی گفت: این حادثه خونین زمانی اتفاق افتاد که قسمتی از تریلر و تعدادی خودرو بر روی ریل قطار قرار داشتند و با شنیدن بوق قطار نتوانستند از خود هیچ عکس‌العملی نشان دهند.

یک کارشناس راهنمایی و رانندگی گفت: علت این حادثه در حال بررسی است و هنوز نمی‌توان گفت مقصر اصلی کیست.همچنین به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای درباره این حادثه گفت: راننده تانکر در اثر سهل انگاری و رعایت نکردن مقررات و با انحراف به سمت چپ گذرگاه مسیر عبور برای خود انتخاب کرد و این در حالی بود که وسایط نقلیه برای عبور قطار در پشت راه بند گذرگاه متوقف بودند و راننده با مشاهده نزدیک شدن قطار، تانکر را رها و پیاده می‌شود و در اثر برخورد لکوموتیو قطار مسافر بری تهران – مشهد به آن، تانکر به سه دستگاه خودروی سواری که در حال عبور از همان مسیر خلاف کنار تریلر بودند، اصابت کرد و در اثر آن ۶ نفر از سرنشینان خودروهای سواری در دم کشته شدند و دو نفر از مجروحان از جمله یک زن و یک کودک ۱۰ ساله در بیمارستان درگذشتند.

حال چند تن از مجروحان نیز وخیم گزارش شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه