مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

نیروگاه برق ری استانداردهای محیط زیستی را دارد

مدیرعامل نیروگاه برق اعلام کرد: متنوع ترین نیروگاه گازی کشور (ری) همه استانداردهای محیط زیستی را دارد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛ حمید بادرستانی روز دوشنبه با اشاره به افزایش آلودگی و طرح مسئله مصرف سوخت مازوت در نیروگاه های کلانشهر تهران گفت: این موضوع در حالی عنوان می شود که طراحی واحدهای تولید انرژی در نیروگاه ری، به گونه ای است که به هیچ عنوان قابلیت استفاده از سوخت مازوت را ندارد.

وی تاکید کرد: براساس این طراحی اگر بخواهیم هم نمی توانیم از سوخت مازوت در نیروگاه گازی ری استفاده کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: قطعا از مهمتریـن جنبه هـای منفـی زیسـت محیطی نیـروگاه های با سوخت فسیلی، انتشـار آلاینده هـای هـوا از دودکشهـا و آثـار تجمعی آن است و مهمترین جنبه مثبـت آن نیز تامین انـرژی برق مورد نیـاز جوامع شهری، روستایی و طرحهای صنعتی و خدماتی است.

بادرستانی با اشاره به اینکه سوخت اول و اصلی نیروگاه ری گاز طبیعی است ، یادآور شد: با توجه به برنامه ریزی مشترک انجام شده بین وزارت نیرو و نفت، وضعیت تامین گاز نیروگاه نسبت به سالهای گذشته وضعیت بهتری داشته است.

مدیرعامل نیروگاه برق ری افزود: وضعیت آلایندگی واحدهای تولید انرژی این نیروگاه بطور مستمر پایش می شود و نا کنون خارج از استانداردهای محیط زیست نبوده است.

گزارش ایرنا حاکی است، نیروگاه گازی ری در زمینی به مساحت ۵۲ و نیم هکتار در هفت کیلومتری مرکز شهرستان ری در نزدیکی پالایشگاه تهران قرار دارد، این نیروگاه در بدو تاسیس (۱۳۵۶) با نصب ۴۴ واحد توربین گازی با ظرفیت اسمی ۱۳۷۱ مگاوات در ۲ تیپ جنرال الکتریک و وستینگهاوس با تولید ۲۰ درصد برق مصرفی کشور شروع بکار کرد و هم اکنون با ۲۱ واحد توربین گازی با ظرفیت ۸۰۰ مگاوات برق تولید می کند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه