مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

شهردار باقرشهر: صنایع آلاینده همجوار شهر حقوق مردم را رعایت کنند /تا روزی که در باقرشهر هستم برای گرفتن حق مردم تلاش می‌کنم

شهردار باقرشهر در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان ری در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص فعالیت های صنایع آلاینده اظهار داشت : متاسفانه برخی از این صنایع ساخت و سازهای غیر مجازبسیاری در این سالها انجام داده اند که نه حقوق مردم در آن رعایت شده و نه عوایدی از آن حاصل شهر شده است و مدعی هستند هیچ آلودگی ندارند و فقط مردم و شهروندان این شهر می دانند هوا؛آب و خاک این شهر چقدر تحت تاثیر این آلاینده ها قرار دارد و بنده تاروزی که در شهرداری باقرشهر هستم با تمام توانم برای گرفتن حق مردم مظلوم باقرشهر از این صنایع تلاش خواهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ،عصر امروز به همت روابط عمومی شهرداری باقرشهر مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان ری در سالن جلسات شهرداری باقرشهر با حضور تعداد کثیری از خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد .

در این مراسم شهردار باقرشهر در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص صنایع آلاینده همجوار شهر باقرشهر و وضعیت کنونی این شهر اظهار داشت : شهر باقرشهر شهری محدود است که دیگر امکان گسترش ندارد و دور تا دور این شهر را صنایع و مکان های آلاینده احاطه کرده است که برای شهر و شهروندان آن عواقبی را به همراه دارد از بهشت زهرا تا پالایشگاه و شرکت گاز و نیروگاه ری و ….. تا صنایع خرد و کوچک دیگری که وجود دارد باید به حداقل آلودگی برسند و در کنار آن برای حضور خود و عوارض و ایجاد خطراتی که برای مردم دارند باید حقوق آنها را رعایت کنند .

وی گفت : زیر این شهر با وجود تاسیسات نفتی که برای انتقال است خطرات بسیاری برای مردم دارد و جالب است محیط زیستی که باید حقوق مردم را از صنایع آلاینده بگیرد اسم پالایشگاه تهران را از صنایع آلاینده حذف کرده است !! و این برای ما تعجب آور است و مردم در این مورد قطعا قضاوت می کنند چون آلودگی این مکان ها با نفس های آنها گره خورده است.

همتی گفت : محدوده شهری ما 550 هکتار است اما 4500 هکتار حریم این شهر است که عملا هیچ درآمدی برای شهر ندارد و باید از آن نگهداری کنیم و تنها در قسمت بسیار محدودی از شهر امکان گسترش داریم که آن هم در کمیته فنی بازنگری طرح جامع مطرح شده که عملا با آن مخالفت شده است و در مدت فعالیتم چند بار پیگیر این طرح بوده ام اما متاسفانه به خاطر محدودیت هایی که هست هنوز نوبت به باقرشهر نرسیده است که پیگیر آن هستیم و عمده مشکلی که از لحاظ شهرسازی در باقرشهر با آن روبرو هستیم بافت فرسوده است  که برای آن طرحی ارائه کرده ایم و عملا تصویب آن را منوط به تصویب طرح جامع کرده‌اند .

شهردار باقرشهر با اشاره به بدهی های معوق دستگاه ها به شهرداری اظهار داشت : متاسفانه بدهی زیادی توسط دستگاه های مختلف به شهرداری باقرشهر وجود دارد که تیمی برای بررسی و احقاق حقوق مردم تشکیل داده ایم و در کنار این موضوع صنایع باید حقوق مردم را رعایت کنند چرا که عواقبی برای شهر دارند مثلا جدای از آلودگی محیطی و جود پالایشگاه یا شرکت گاز یا نیروگاه ضمن خطراتی که به شهر تحمیل می کنند اجازه گسترش و توسعه شهر را نمی دهند و به همین خاطر خیلی از کارها که در شهرهای دیگر قابل انجام است در این شهر کارآیی ندارد  و در این راه تا روزی که در  باقرشهر مشغول هستم با تمام توان مانند یک باقرشهری متعصب  از حقوق مردم این شهر دفاع خواهم کرد .

مرتضی همتی در خصوص وضعیت بهشت زهرا و مزاحمت هایی که این مکان برای باقرشهر دارد گفت : بهشت زهرا هم یکی دیگر از مصائب این شهر است که عوارض محیطی و ترافیکی زیادی را در بر دارد و جدای آن در سال های قبل در قبال تعهداتی گسترش پیدا کرده و بخشی از باقرشهر را تصاحب کرده است ولی به تعهدات خود عمل نکرده است و از انجام این تعهدات شانه خالی می‌کند که پیگیر وضعیت آن هستیم .

ایشان در پایان با معرفی ظرفیت های اقتصادی شهری باقرشهر گفت : شهری پویاست که اقتصادی پویا داشته باشد و فرصت های سرمایه گذاری مناسبی را در اختیار افراد قرار دهد و با بررسی های ما به نظر می رسد تنها شهرسنگ است که فرصتی خوب برای دعوت سرمایه گذاران را دارد و با برنامه هایی که داریم این مکان  می تواند به قطب یکی از صنایع مثل پوشاک و… که آلایندگی نداشته باشد تبدیل شود .

در پایان این مراسم از خبرنگاران شهرستان ری تجلیل شد

 

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه