مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

استاندار تهران :دبیرخانه دائمی اربعین تشکیل می‌شود

استاندار تهران با اشاره به اهمیت اتخاذ تمهیدات لازم برای برگزاری مطلوب مراسم دلدادگان حسینی، گفت: دبیرخانه دائمی ستاد اربعین تشکیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛ علیرضا فخاری شامگاه دیروز در جلسه ستاد اربعین استان تهران، اظهار داشت: این جلسه با هدف مرور ظرفیت‌های پذیرش جمعیت بزرگ دلدادگان حسینی در مراسم اربعین برگزار شده است.
وی ادامه داد: امسال همچون سال‌های گذشته ۲ مسئولیت هم به عنوان ستاد نجف و هم جاماندگان اربعین حسینی داریم که باید پشتیبانی و پوشش داده شود و دستگاه‌های زیادی درگیر خدمات‌رسانی، پشتیبانی و تامین امنیت این مراسم بزرگ می‌شوند.
استاندار تهران با اشاره به لزوم مردمی سازی مراسم دلدادگان اربعین حسینی، اعلام کرد: وقتی مردم مشارکت می‌کنند، پاسخگویی بهتری انجام می‌گیرد و اگر وجه مردمی تقویت شود باید در الگوی رفتاری خود تغییر ایجاد کنیم که در این راستا ائمه جماعات و شورا‌های همیاری محلات باید نقش آفرینی کنند.
فخاری گفت: مواردی که قابلیت مردمی سازی در این مراسم دارد، تفکیک و مشخص شود تا مجموعه‌های دولتی نیز تکالیف خود را بهتر بدانند بنابراین تنوع و تکثر جمعیتی باید همسو با این هدف مقدس باشد و فضای تبلیغاتی در این جهت مرور شود.
وی با اشاره به اتخاذ تمهیدات ترافیکی، تاکید کرد: اطلاعاتی ترافیکی در اختیار مردم قرار گیرد، همچنین چگونگی تامین نیازمندی‌ها از اسکان موقت تا پذیرایی، نگهداری کودکان و امداد موقت مورد توجه قرار داشته باشد.
استاندار تهران افزود: ظرفیت پذیرش شهر ری نیز اهمیت دارد که باید جمعیت، مدیریت و هدایت شود، در این زمینه ۲۴ ساعت قبل از آغاز مراسم، قرارگاه تاکتیکی تشکیل و ظرفیت‌سنجی صورت گیرد.
فخاری با اشاره به اهمیت موضوع نقل و انتقال زائران، خاطرنشان کرد: با کمک شهرداری‌ها و همچنین فرمانداری‌های مجاور به عنوان معین ری، موضوع نقل و انتقال شهروندان مدیریت شود؛ همچنین پوشش خبری مراسم نیز اهمیت دارد که محتوا و کثرت در پوشش خبری حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: در بخش فرهنگی باید اقدامات جدی صورت گیرد و دبیرخانه دائمی برای ستاد اربعین تشکیل شود تا برنامه‌های هدفمند برای فرهنگ سازی در دستور کار قرار گیرد.
استاندار تهران به تامین امنیت و برآورد‌های انجام گرفته در این زمینه اشاره کرد و گفت: محور امدادی مورد توجه باشد تا دچار مشکل نشویم و تمامی اقدامات به شکل درست پیگیری شود تا حضور پرشور مردم و استقلال طلبی و بزرگ منشی مردم ایران را به گوش دشمن برسانیم.
جلسه اتخاذ تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم دلدادگان حسینی به ریاست استاندار تهران و با حضور سردار احمد ذوالقدر فرمانده سپاه استان تهران، سردار حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ، سردار محمدیان، حجت‌الاسلام قاضی عسگر تولیت حرم عبدالعظیم حسنی (ع)، معاونین و مدیران کل استانداری برگزار شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه