مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۶۳۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه برق ری تولید شد

مدیر عامل نیروگاه برق ری اعلام کرد: در سه ماهه نخست امسال بیش از ۶۳۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی در این نیروگاه تولید و به شبکه سراسری برق کشور تحویل شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛حمید بادرستانی روز چهارشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: نیروگاه ری آمادگی مطلوب جهت تولید انرژی را دارد و بر اساس نیاز شبکه سراسری و مطابق با برنامه ریزی های مرکز دیسپاچینگ به تولید و تأمین برق مورد نیاز صنایع و هموطنان اقدام خواهد کرد.
وی افزود: نیروگاه های حرارتی در حال حاضر با تمام توان در حال فعالیت بوده و با وجود اینکه تداوم گرما، راندمان واحدهای تولید انرژی را تحت تاثیر قرار داده است ولی جهادگران عرصه تولید، با تلاش شبانه روزی خود برای عبور بدون خاموشی از پیک مصرف امسال در حال خدمت رسانی هستند.
مدیرعامل نیروگاه ری خاطرنشان کرد: ۲ واحد حادثه دیده ۳۲ مگاواتی آسک که به صورت غیر مترقبه از مدار خارج شده اند، بی وقفه در حال تعمیر و بازسازی هستند و متخصصان نیروگاه در تلاش برای رساندن این واحدها برای پیک تابستان هستند.

به گفته این مسئول در سال ۱۴۰۱، تولید بیش از ۲ میلیارد و ۳۲۱ میلیون کیلو وات ساعت انرژی و افزایش پنج درصدی تولید نسبت به زمان مشابه در سال ۱۴۰۰ در این نیروگاه را شاهد بودیم؛ ضمن این که از این میزان تولید حدود ۲ میلیارد و ۳۰۸ میلیون کیلو وات ساعت به صورت خالص در اختیار شبکه سراسری برق کشور قرار گرفت.

نیروگاه گازی ری در زمینی به مساحت ۵۲ و نیم هکتار در هفت کیلومتری مرکز شهرستان ری در نزدیکی پالایشگاه تهران قرار دارد.

این نیروگاه دارای ۲۱ واحد توربین گازی به ظرفیت اسمی ۸۰۰ مگاوات است که تولید برق آن بنا به فصول سرد و گرم سال متغیر است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه