مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

انعکاس فعالیت های خوب در رسانه ها موجب ترغیب روحیه خدمتگزاری می شود

عصر امروز اعضای کارگروه رسانه و فضای مجازی شورای اسلامی شهرستان در نشستی با شهردار باقرشهر ضمن معرفی رسمی نماینده کارگروه برخی از مطالبات و مشکلات عمده مردم را با شهردار این شهر در میان گذاشت.

 

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری اعضای کارگروه رسانه و فضای مجازی شورای اسلامی شهرستان در نشستی با شهردار باقرشهر ضمن معرفی رسمی نماینده کارگروه برخی از مطالبات و مشکلات عمده مردم را با شهردار این شهر در میان گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ،عصر امروز اعضای کارگروه رسانه و فضای مجازی شورای اسلامی شهرستان در نشستی با شهردار باقرشهر ضمن معرفی رسمی نماینده کارگروه برخی از مطالبات و مشکلات عمده مردم را با شهرداری این شهر در میان گذاشت.

در این دیدار شهردار باقرشهر با اشاره به نقش رسانه ها در جامعه کنونی ما و همچنین تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص حضور پرقدرت در فضای مجازی برای مقابله با رسانه های استکباری اظهار داشت: اکنون بیش از هر زمانی نیازمند حضور رسانه‌ها در جامعه هستیم و رسانه‌ها باید در مقابل سیاه نمایی های انجام شده امید را به جامعه تزریق کنند.

قضاتلو گفت: رسانه ها باید با حفظ آبروی افراد و با تقوا مطالبه گری انجام دهند و مطالبه رسانه‌ها مسئول پاسخگو می خواهد تا مشکلات مردم حل شود لازم است رسانه ها با انعکاس اخبار خوب روحیه خدمتگذاری را در جامعه ترغیب کنند.

وی در مقابل مطالبه اعضای کارگروه رسانه و فضای مجازی شورای شهرستان ری در خصوص گلایه مردم از تبعیض‌ها اظهار داشت : ملاقات های مردمی و دیدارهایی که در مساجد با مردم داشتم مردم از وجود تبعیض ناراحت هستند و امیدواریم با تلاش شبانه‌روزی بتوانیم این حس و این تعیض را از بین ببریم.

شهرداری ها باید به سمت ایجاد درآمد پایدار بروند

شهردار باقرشهر با اشاره به مشکلات مالی پیش روی شهرداری باقرشهر اظهار داشت: عمده درآمد شهرداری ها از مالیات بر ارزش افزوده است و این معضل تمام شهرداری های کشور محسوب می‌شود و باید برای ایجاد درآمدهای پایدار در شهرداری ها تلاش بیشتری صورت گیرد که در این راستا برنامه ریزی هایی انجام داده ایم تا در صورت تامین منافع شهر و مردم اجرایی شود .

وی گفت: در گذشته تمام عوارض آلایندگی پالایشگاه تهران به باقرشهر داده می‌شداما اکنون در بین تهران و شهرهای استان تهران تقسیم می‌شود و سهم باقرشهر با توجه به همجواری با پالایشگاه تهران بین یک یا نهایتاً دو درصد است که این سهم بسیار ناچیزی با توجه به همجواری بااین صنعت بزرگ است و با پیگیری که از استاندار تهران داشتیم امیدواریم که این موضوع در جهت احقاق حقوق مردم اصلاح شود.

با ساخت و سازهای غیر مجاز به شدت برخورد میکنیم

 

شهردار باقرشهر با تاکید بر مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز اظهار داشت :به دنبال اصلاح طرح جامع در جهت تحقق تراکم ۳۰۰ درصدی در برخی از نقاط شهر هستیم تا با اصلاح قانون زمینه استفاده قانونی برای ساخت و ساز را فراهم آوریم تا دیگر شاهد تخلفات ساختمانی و ارجاع به ماده صد نباشیم و در همین راستا ستادی برای شناسایی املاک متخلف تشکیل شده است تابا شناسایی این املاک مشکلات قانونی آن را مرتفع سازیم .

قضاتلو در راستای مطالبه اعضای کارگروه رسانه و فضای مجازی شورای شهرستان ری در رابطه با وضعیت پارک خودرو درخیابان های باقرشهر که موجب مشکلات متعددی برای شهروندان شده است اظهار داشت: مسئله تامین کردن پارکینگ ساختمانهایی که در گذشته ساخته شده و اکنون به عنوان یک مشکل جدی برای شهرتبدیل شده است و زمینه راه نارضایتی شهروندان را فراهم کرده و برای همین منظور ما در حال تسریع راه اندازی پارکینگ طبقاتی خیابان ۳۰ متری امام خمینی (ره) هستیم و از طرف دیگر هر واحدی که درخواست و مجوز و یا تراکم دارد باید نسبت به تامین پارکینگ اقدام نماید در غیر این صورت به هیچ عنوان مجوز یا تراکم داده نمی شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت :در طرح جامع ضریب جمعیت ۲٫۸در نظر گرفته شده است و این اتفاق بسیار نادر در بین شهرستان های استان تهران است و ما بعد از این تصویب می توانیم برای زیرساخت های شهری و درجه شهرداری مطالبه های بیشتری داشته باشیم.

 

لزوم تعهد شرکت ها و صنایع بزرگ باقرشهر به رعایت مسولیت های اجتماعی

 

محسن قضاتلو در‌پایان ضمن اشاره به هزینه های زیاد نگهداری و عمران شهر باقرشهر اظهار داشت روزانه ۴۰ میلیون تومان صرف جمع آوری زباله در شهر باقرشهر است که تنها سالیانه حدوداً بین ۱ تا ۲ میلیارد تومان عوارض پسماند و نوسازی دریافت میشود و این رقم بسیار ناچیزی است در صورتی که در کشورهای توسعه یافته بیشتر درآمد شهرداری ها از مالیات و عوارض است و در این راستا شایسته است شرکت ها و صنایع بزرگ به کمک مدیریت شهری آمده و مسئولیت اجتماعی خود را در قبال مردم انجام دهند.

وی گفت به همین منظور کارگروهی تشکیل شده تا با شناسایی و مطالبه انجام مسئولیت های اجتماعی شرکت ها زمینه رفاه حال شهروندان را فراهم سازیم وعمده این مطالبات می‌تواند بحث اشتغال جوانان در این صنایع ساخت بیمارستان و امکانات رفاهی برای مردم و…. باشد.

درپایان این مراسم مهدی اشرفی پور به صورت رسمی به عنوان نماینده کارگروه بخش کهریزک معرفی شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه