مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

ش‍هردار منطقه ۲۰ تهران: محله نفرآباد شهرری احیا می‌شود

شهردار منطقه ۲۰ تهران – شهرری گفت: به درخواست اهالی محله نفرآباد؛ طرح توسعه و نوسازی حریم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) بازنگری و در راستای اجرای این طرح، این محله قدیمی احیا می‌شود.

محمد ناظم رضوی روز دوشنبه در حاشیه جلسه با اهالی محله نفرآباد شهرری اظهار داشت: در پی اعتراض اهالی نفرآباد و پیگیری های جعفر بندی شربیانی عضو شورای اسلامی شهر به طرح توسعه و نوسازی این محله و بازدید و دستور شهردار تهران نشست مشترک با حضور رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران، فرمانده انتظامی شهرری، مدیران ادارات گاز، برق، آب، معاونین و مدیران شهرداری منطقه، معتمدان و جمعی از اهالی نفرآباد در تکیه نفرآباد برگزار و درخواست اهالی در خصوص بازنگری این طرح بررسی شد.
وی با بیان اینکه اهالی این محله نسبت به طرح ابلاغی کمیسیون ماده پنج  اظهار نارضایتی داشته و درخواست بازبینی آن را دارند، افزود: بازنگری در طرح نفرآباد با رعایت قوانین میراث فرهنگی و حقوق مجاوران حرم حضرت عبدالعظیم(ع) ضروری است و می بایست مشکلات اهالی با تدبیر و آرامش حل شود.
این مسئول تاکید کرد: حفظ بافت تاریخی این محله قدیمی در قالب کالبد مرغوب و ارزشمند شهری به نحوی که علاوه بر انتفاع  اهالی، قوانین میراث فرهنگی نیز رعایت شود الزامی است.
رضوی با اشاره به مصوبات این جلسه اظهار داشت: در این جلسه مصوب شد با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان ری، شهرداری منطقه و شهروندان ایستگاه پلیس در این محله مستقر و از سوی اداره برق نیز طی یک ماه آینده علاوه بر ارائه طرح ویژه روشنائی معابر و فضاهای کالبدی تمامی تیرهای برق فرسوده تعویض شود و همچنین اداره گاز حداکثر طی یک هفته طرح ویژه نظارت و مرمت تجهیزات انشعابات گاز را به اتمام رساند.

وی با بیان اینکه شهرداری این منطقه وظایف جاری از جمله نظافت و خدمات عمرانی را در این محله به صورت مستمر انجام می دهد، خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد احداث مجموعه میوه و تره بار با همکاری شهرداری منطقه ۲۰ و هماهنگی سازمان میادین، تبدیل چند قطعه زمین به زمین ورزشی و فضاهای بازی کودکان و زیباسازی دیوارهای فرسوده با استفاده از مواد پوشاننده رنگی و طرح های متناسب انجام شود.
شهردار منطقه ۲۰ تهران – شهرری، رفع مشکلات روشنایی و اصلاح فضای سبز بوستان یاس در محدوده این محله و پاکسازی این محل از متجاهران و معتادان با همکاری نیروی انتظامی، حوزه اجتماعی فرهنگی و بسیج منطقه را از دیگر مصوبات این جلسه عنوان کرد.

در این جلسه داود گودرزی سرپرست سازمان بازرسی شهرداری تهران با اشاره به مشکلات اهالی محله نفرآباد و تاکیدات شهردار تهران به حل آن گفت: طرح توسعه و نوسازی این محله می بایست مجدد آسیب شناسی و به شهروندان اطلاع رسانی شود و در همین راستا زمین هایی که در تملک شهرداری است با هدف خارج شدن از فضاهای بی دفاع شهری برای ارائه خدمات ورزشی، ایجاد پاتوق های محلی و مراکز کوچک مقیاس تفریحی آماده سازی شود.

این گزارش حاکی است طرح بازآفرینی و نوسازی محله نفر آباد به سبک معماری ایرانی – اسلامی برای حفظ هویت محله و احیای آن در اواخر سال ۱۳۹۹ به تصویب کمیسیون ماده پنج شورای پنجم تهران رسید و اکنون تعدادی از اعضای شورای شهر و اهالی محله خواستار بازنگری این طرح هستند.

 مشکل محدوده تاریخی نفرآباد با همکاری متخصصان سازمان میراث فرهنگی و اعضای تخصصی کمیسیون ماده ۵ و با دستور شهردار تهران با رعایت ارتفاع در محدوده بافت تاریخی حل شد و این طرح در قالب برنامه افق ۱۴۱۴ مدیریت شهری منطقه ۲۰ که با هدف توسعه مستمر شهرری تهیه شده است به سرانجام می رسد .

نفرآباد یکی از محله‌های قدیمی شهرری است که در مجاور حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) قرار دارد؛ این منطقه از شمال به میدان شهرری و از جنوب به بلوار سلمان فارسی می‌رسد و گفته می‌شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه