مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

کشف اشیاء عتیقه در شهرستان ری

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری، از کشف ۳ قلم شی مکشوفه تاریخی با قدمت بالای سه هزار سال در این شهرستان خبر داد.

نوروز تقی‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: در پی کسب خبری از منابع محلی به کلانتری ۲۱۱  شهر قلعه نو مبنی بر اینکه افرادی ناشناس اقدام به نگهداری و فروش مسکوکات قدیمی می کنند، شناسایی آنها در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: این اشیا توسط ماموران نیروی انتظامی از فروشنده ای که مبادرت به فروش داشت، کشف و برای ارزیابی به اداره میراث فرهنگی شهرری تحویل شد.

تقی پور با اشاره به اینکه اقلام کشف شده ۹ قلم بودند که ۶ قلم آن براساس نظر کارشناسان اداره میراث فرهنگی تقلبی و فاقد قدمت تاریخی هستند، افزود: سه قلم اشیا کشف شده که شامل سنجاق و یا درفش مفرقی هستند دارای ارزش تاریخی هستند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری ادامه داد: قدمت این اشیای براساس نظر کارشناسان میراث فرهنگی به دوره عصر آهن می رسد که بیشتر از سه هزار سال برآورد شده است.

شهرستان ری با ۱۹۸ اثر باستانی از جمله برج و باروی ری شهر باستانی مامورین ، برج طغرل ، آتشکده تپه میل ، قلعه دیر و وجود ۳۲ بقه متبرکه وامامزادگان مجاور و مقبره های عالمان و مشاهیر از جایگاه والای تاریخی برخورداراست.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه