مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

اولین جلسه کمیته سیما و‌ منظر شهری شهرداری باقرشهر برگزار شد

جلسه کمیته سیما و منظر شهری شهرداری باقرشهر با محوریت تحول در فضای بصری شهر با حضور شهردار برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری به نقل از روابط عمومی شهرداری باقرشهر، اولین جلسه کمیته سیما و‌ منظر شهری شهرداری باقرشهر با هدف مدیریت و تصمیم‌گیری های  یکپارچه و تخصصی در زمینه سیما و منظر شهری با حضور شهردار باقرشهر و اعضای این کمیته در اتاق جلسات شهید حاج قاسم سلیمانی شهرداری باقرشهر برگزار شد.

مرتضی همتی شهردار باقرشهر ؛ در این جلسه ضمن تاکید بر مدیریت یکپارچه در سیما و منظر شهری، اظهار داشت: وقتی کسی وارد شهر می‌شود اولین چیزی که نظر او را جلب می‌کند، ساختمان‌ها، وضعیت عمرانی و خدماتی، آراستگی و نظافت شهر است، یعنی چشم انداز و منظری که شهر در برابر دید افراد قرار می‌دهد باعث می‌شود که رهگذران و مسافران در مورد یک شهر قضاوت کنند و شاید سالهای سال این قضاوت در ذهن آنها از یک شهر باقی بماند .

وی افزود: تشکیل و برگزاری کمیته سیما و منظر شهری در شهرداری یکی از کارهای مهم است که باید در این کمیته با استفاده از نظر کارشناسان و خرد جمعی و کار تیمی وضعیت منظر شهری باقرشهر را تغییر دهید .

همتی در ادامه تصریح کرد: در این کمیته باید در مورد هویت بصری شهر تصمیم گیری شود و این کار بسیار مهمی است که باید با ظرافت خاص و بسیار کارشناسانه انجام شود و متاسفانه ما در باقرشهر هویت مادی و معنوی نداریم و مسافران و هر رهگذری بر اساس ظاهر ورودی و خروجی شهر؛ این شهر را قضاوت می کند، بنابر این در کمیته باید ضمن برنامه ریزی های شهری برای ورودی و خروجی شهر نماد سازی و برنامه ریزی مناسبی شود ،علاوه برآن همه زوایای سیما و منظر شهری از کف زمین تا نما و خط آسمان  باید مورد توجه باشد و با استفاده از برنامه های روز تغییرات قابل توجه و چشم نوازی را انجام دهید .

همتی در ادامه گفت : شهر همانطور که باید پاکیزه باشد باید آراسته گردد؛ حالا هرچه شهر را پاکیزه کنیم ما با آن آراستگی شهری نمی‌رسیم، باید تعریف جامعی از منظر شهری داشته باشیم. هر کس از اینجا گذر می‌کند می‌گوید اینجا یک روستا بوده که حالا بزرگ شده است و باید از این زاویه دید شهر را خارج کنیم و انجام همه این کارها وظیفه یک واحد نیست ؛ چون توانایی انجام آن را ندارد، باید این رویه اصلاح شود، باید تقسیم کار کنیم.  فقط لازم نیست کار جدیدی انجام دهیم، باید از داشته هایمان  هم درست استفاده کنیم .

وی در پایان افزود: روشنایی شهر در شب، مبلمان شهری، ایستگاه های اتوبوس، آبنماهای شهری ، دیوار نگاره ها و جداره های شهری، المانهای شهری، دست فروشان ؛ همه این موضوعات باید در این کمیته تصمیم گیری و اجرایی گردد، اگر از همین داشته هایمان  در وهله اول درست استفاده کنیم می توانیم تصویری مناسب برای شهر ترسیم نماییم و در ادامه اقدام های نوینی را می طلبد که باید از طرح ها و کارشناسان این حوزه بهره ببریم .

در ادامه اعضای کمیته فنی در خصوص مسائل و موارد گوناگون از جمله تهیه طرح جامع سیما و منظر شهری به بحث و تبادل نظر پرداختند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه