مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مدیرعامل نیروگاه ری: مازوت مصرف نمی کنیم و زیرساختی برای مصرف این سوخت نداریم

مدیرعامل نیروگاه برق ری با بیان اینکه در این واحد یک قطره هم مازت مصرف نمی شود، گفت: باتوجه به شروع فصل سرد سال و وارونگی هوا در راستای کاهش آلایندگی و مسائل زیست محیطی همچنین به لحاظ فنی امکان استفاده از مازت وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛حمید بادرستانی مدیرعامل نیروگاه گازی ری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت : با توجه به فرارسیدن فصل سرما و آلودگی هوا بحث مازوت سوزی مطرح می شود که باید بگوییم در این نیروگاه ما زیرساخت استفاده از مازوت نداریم و سوخت جایگزین گاز برای زمان احتیاج گازوئیل است که در صورت نیاز استفاده می شود .

وی با اشاره به قدمت این نیروگاه اظهار داشت : نیروگاه گازی ری را می توان به عنوان مادر تمامی مراکز بزرگ تولید تجهیزات نیروگاهی دانست چرا که این نیروگاه به عنوان مرجع و مهد دانش نیروگاهی و تولید قطعات و … در ایران است و بسیاری از شرکت های بزرگ از این نیروگاه متولد شده اند .

بادرستانی گفت :  نیروگاه ری متنوع‌ترین نیروگاه گازی دنیا است و در حال حاضر پنج نوع فناوری در این نیروگاه وجود دارد و همچنان تجهیزات کشورهایی همچون بلژیک و آلمان و … محصولاتشان در حال استفاده است و ما توانسته‌ایم از محصولاتی که ۳۰ سال کارایی دارند، حدود ۴۶ سال استفاده کنیم.

نیروگاه گازی ری

مدیر این مجموعه اظهار داشت : نیروگاه گازی ری در سال 55 برای جشن های شاهنشاهی ساخته شده بود و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همه کشورهایی که در ساخت این نیروگاه دخیل بودند کار را رها کردند و تمام این نیروگاه تا به امروز توسط فرزندان این مرز و بوم اداره شده است و تمام قطعات را بومی سازی کرده ایم و شاید باید بگوییم صنعت نیروگاهی را ما بازآفرینی کرده ایم آن هم با تمام توان و توجه از داخل و با تکیه بر جوانان این مرزو بوم و این افتخاری بسی بزرگ است برای ما است

مدیرعامل نیروگاه برق ری گفت: نیروگاه ری در سطح نیروگاه‌های کشور از جایگاه ۱۶ به ۶ ارتقاء یافته و راندمان گازی آن حدود ۲۲ درصد است که با این راندمان در مقایسه با سطح کشورهای اروپایی یک یا دو درصد پایین‌تر هستیم.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه