مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

فرصت یکماهه دادستان شهرری به شهرداری برای بررسی علت خشک شدن چشمه علی

چشمه 8هزار ساله ری خشک شد و در پی آن دادستان شهرستان ری فرصتی یکماهه برای شهرداری و شورای شهر تهران تعیین کرده است تا علت این موضوع بررسی و در راستای اصلاح آن اقدام شود

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری : دادستان ری در گفتگو با تسنیم از تعیین فرصت یکماهه برای بررسی علت خشک شدن چشمه تاریخی ری با قدمتی بیش از 8هزار سال به شهرداری و شورای شهر تهران خبر داد .

رحیمی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته درباره چشمه‌علی گفت: به‌منظور بررسی موضوع خشک شدن چشمه مکاتبات متعددی از سوی دادستانی با دستگاه‌های مسئول انجام و گزارش رسیدگی و بررسی موضوع از تمام عوامل مؤثر دریافت شد.

وی افزود: بر اساس برآوردهای صورت گرفته عامل اصلی خشک شدن چشمه‌علی عملیات مترو بوده و تلاقی کارگاه و عملیات ساخت مترو خط 6 با لایه‌های زیرین و میله قنات تأمین‌کننده آب چشمه منجر به خشکی آن شده است.

دادستان شهرستان ری در ادامه گفت: آب، امنیت و محیط پیرامونی چشمه‌علی باید با کارشناسی و نظر میراث فرهنگی مورد بررسی قرار گیرد و تمام اقدامات توسعه‌ای در محدوده چشمه باید کارشناسی شده صورت گیرد.

رحیمی تصریح کرد: در مکاتباتی که با نهادهای مسئول داشتیم، شورای شهر و شهرداری تهران مکلف شدند ظرف مدت یک ماه موضوع را بررسی کرده و نتیجه را به دادستانی شهرستان ری اعلام کنند.

وی افزود: در گزارشی که از شورای شهرستان ری دریافت شد آمده است که نخستین بار در سال 98 مسیر تونل مترو با میله قنات تداخل داشته و عامل قطعی آب بوده و تنها راه بازگشت آب به چشمه احیا و حفر قنات در حوضچه اصلی چشمه‌علی است.

دادستان ری با تأکید بر قصور شهردار پیشین منطقه 20 در پیگیری خشک شدن آب چشمه‌علی ادامه داد: کارشناسان مربوطه باید هرچه سریع‌تر برای بازگشت آب به چشمه اقدام کنند زیرا چشمه‌علی اثر تاریخی 8 هزارساله‌ای است که روزانه گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند و خشک شدن چشمه هویت تاریخی چشمه را نابود خواهد کرد.

دادستان شهرستان ری گفت: طبق گزارشی که از اداره منابع آب شهرستان ری دریافت کردیم بخشی از مشکل خشک شدن آب چشمه نیز مربوط به حفاری‌های غیرمجاز و حفر چاه غیرمجاز توسط شهرداری منطقه 20 بوده که پرونده قضائی نیز تشکیل شده است.

دادستان شهرستان ری با بیان اینکه اداره آب نیز مکلف است چاه‌های غیرمجاز را در محدوده چشمه‌علی مسدود کند خاطرنشان کرد: شهرداری باید علت خشکی آب چشمه را بررسی، اعلام و در جهت اصلاح آن اقدام کند زیرا بر اساس مدارکی که دریافت کردیم احتمال اینکه یکی از عوامل خشکی آب حفر چاه غیرمجاز توسط شهرداری باشد نیز وجود دارد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه