مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

جهانگیری: جهت‌گیری اصلی دولت در سال ۱۴۰۰ حمایت از تولید است

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ از سوی رهبر معظم انقلاب به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها، گفت: جهت‌گیری اصلی دولت در سال ۱۴۰۰ حمایت از تولید داخلی است.

اسحاق جهانگیری رو سه شنبه در حاشیه آیین افتتاح فاز دوم توسعه یک واحد تولیدی تخم مرغ و بازدید از مجتمع تولید شیر و گوشت احسان شهرستان ری در جمع خبرنگاران، افزود: تنها راه چرخیدن چرخ اقتصاد کشور، ایجاد اشتغال و در نهایت رفاه مردم، فقط افزایش تولید و حمایت از آن است.

وی با تاکید بر اینکه قوای سه گانه و تمامی نهادهای حاکمیتی باید تمام تلاش خود را در جهت حمایت از تولید هدف گذاری کنند، بیان داشت: سیاست ها و مقرراتی باید وضع شود که تولید کنندگان حمایت شوند.

جهانگیری اضافه کرد: هم اکنون ظرفیت تولید کشور در حوزه نیازهای اساسی مانند گوشت قرمز و سفید، شیر، تخم مرغ و لبنیات خوب است و بیش از نیاز کشور تولید و صادر می شود ولی باید از این شرایط هم بهتر شویم.

وی با اشاره به اینکه شاکله و اقتصاد هر کشوری تولید و شکوفایی اقتصاد در گرو رونق تولید است، افزود: هم اکنون در کشورهای توسعه یافته سهم خدمات در تولید ناخالص داخلی بالاتر از سهم تولید و این عدد در کشور ما حدود ۵۰ درصد است.

جهانگیری با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد اشتغال نیز در بخش خدماتی شکل می گیرد که حول محور تولید است، ابراز کرد: خدماتی مانند نظام بانکی که در خدمت تولید است می تواند اشتغالزایی خوبی برای کشور داشته باشد.

وی به نقش اساسی تولیدات کشاورزی و دامپروری در تامین نیازهای اساسی کشور اشاره کرد و گفت: تامین غذای جمعیت ۸۵ میلیون نفری ایران کار سختی است که تولیدکنندگان و فعالان عرصه کشاورزی و دامپروری این مسئولیت را بر عهده دارند.

جهانگیری دستاوردهای دولت تدبیر و امید را در بخش کشاورزی، دامداری و تولید پروتین خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: امروز در کشور دامپروری هایی شکل گرفته اند که از توان فنی و فناوری بالایی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: امروز دامداری های صنعتی کشور بیش از ۱۱ میلیون تن شیر تولید می کنند که هشت میلیون تن آن در صنایع لبنیات مصرف و سالانه بیش از یک میلیون تن لبنیات به خارج از کشور صادر می شود.

جهانگیری با بیان اینکه در سال های گذشته به دلیل شرایط ویژه قیمت گوشت قرمز، دولت مجبور به واردات شد، ابراز کرد: امروز حجم تولید گوشت قرمز در دامداری های صنعتی و سنتی به گونه ای است که تمام نیاز کشور تامین می شود.

حذف گوشت از سفره مردم حرف بسیار نادرستی است

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه سالانه بین ۸۰۰ هزار تا ۹۰۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید می شود و تمامی آن در بازار داخلی مصرف می شود، افزود: اینکه گاهی تعابیری نامناسب در خصوص حذف گوشت از سفره مردم به کار می رود حرف بسیار نادرستی است.

وی ادامه داد: تولید گوشت و لبنیات کشور در سال های اخیر رشد خوبی داشته و تمامی آن در بازار داخلی مصرف شده است.

جهانگیری شهرستان ری را یکی از مناطق پرظرفیت تولید کشور دانست و یادآور شد: این شهرستان به دلیل نزدیکی به بازار بزرگ کلان شهر تهران می تواند پذیرای بسیاری از صنایع غیرآلاینده و یکی از قطب های توسعه صنعت کشور باشد.

معاون اول رییس جمهوری امروز (سه شنبه) با حضور در شهرستان ری فاز دوم توسعه یک واحد تولیدی تخم مرغ در زمینی به مساحت ۱۳۱ هزار مترمربع را به بهره برداری رساند و در ادامه از مجتمع تولید شیر و گوشت احسان در بخش کهریزک بازدید به عمل آورد.

مجتمع تولید شیر و گوشت احسان پس از ۲۷ سال فعالیت و تولید روزانه ۶۰ تن شیر گاو و ماهانه ۲۵ تن گوشت قرمز در دهه فجر امسال سیستم شیردوشی «روتاری» را با سرمایه گذاری ۲ میلیون یورویی به بهره برداری رساند که این سیستم شیردوشی با حرکت دورانی توانایی دوشیدن ۹۰ گاو را در هر دقیقه دارد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.