مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تسهیلات بانکی به بافت فرسوده شهرستان ری پرداخت می‌شود

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان ری گفت : تسهیلات یک میلیارد ریالی به بافت‌های فرسوده شهرستان ری پرداخت می شود و متقاضیان با ثبت نام می توانند از این تسهیلات و مزایا بهره مند شوند.

مهدی نورمحمدی روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد بازآفرینی احیا ونوسازی بافت فرسوده شهرستان ری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تسهیلات ارزان قیمت  برای احیا، ترمیم مبلمان شهری و بازآفرینی شهری پرداخت می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد:  بازپرداخت این وام ها با سود ۶ درصد است و متقاضی هر واحد تاکنون می توانست ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کند که بر اساس ابلاغیه جدید وزارت راه و شهرسازی این میزان در این شهرها به یک میلیارد ریال افزایش یافت.

وی با اشاره به بسته های تشویقی برای بازسازی بافت فرسوده درشهرستان ری عنوان کرد: علاوه بر تخفیف ۵۰ درصدی عوارض صدور پروانه ساختمانی به ازای هر واحد مسکونی که در بافت فرسوده تخفیف در حق انشعاب وپرداخت عوارض از جمله بسته های تشویقی مربوط به نوسازی بافت شهری است.

این مسئول خاطرنشان کرد: کهریزک با یکهزار و ۹۲۳ هکتار وسعت دارای ۱۴ هکتار بافت فرسوده، باقرشهر با ۵۴۱ هکتار دارای ۸۰ هکتار بافت فرسوده و حسن آباد با یکهزار و ۵۳۵ هکتار دارای ۲۲ هکتار بافت فرسوده است که با این تسهیلات بخش عمده ای بازسازی می شود.

نور محمدی تصریح کرد: شهرهای کهریزک و باقرشهر به دلیل شرایط موجود در مرحله بازآفرینی قرار دارند و  این شهرها در اولویت پرداخت تسهیلات قرار دارند.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان ری یادآور شد: ساکنان بافت‌های فرسوده علاوه بر محدودیت در برخورداری از امکانات رفاهی، به دلیل ساختار فرسوده و ناایمن در معرض انواع تهدیدها و آسیب‌ها به خصوص در مواقع زلزله و بلایای طبیعی قرار دارند.

جلسه ستاد بازآفرینی احیا ونوسازی بافت فرسوده شهرستان ری روز شنبه باحضور مهدی نور محمدی رییس اداره راه وشهرسازی و جمعی از مسئولان  در فرمانداری شهرستان ری برگزار شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه