مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

طرح ملی دادرس در مدارس ری اجرا شد

احمد احمدی اظهار داشت: این طرح در راستای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین هلال‌احمر و آموزش‌ و پرورش اجرا شد که بر اساس آن دانش‌آموزان پایه هشتم آموزشگاه‌های دوره اول متوسطه به مدت ۱۶ ساعت با آموزش‌های امدادی آشنا شدند.

وی با بیان اینکه ۲۴۰۰ نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر پایه هشتم متوسطه اول این شهرستان آموزش‌های امدادی را فراگرفتند، افزود: آموزش‌های احیای قلبی ریوی، نحوه جلوگیری از خون‌ریزی، پانسمان و بانداژ، آتل‌بندی شکستگی، حمل مصدوم، اطفای حریق و اسکان اضطراری در قالب این طرح به دانش‌آموزان آموزش داده شد.

احمدی با اشاره به اینکه این طرح در ۲ بخش تئوری و عملی برگزار شد، خاطرنشان کرد: طرح ملی دادرس به منظور افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری در مدارس و به منظور دستیابی اهداف عالی جمعیت هلال‌احمر از جمله ترویج و توسعه ظرفیت‌های خودامدادی و دگرامدادی و افزایش روحیه کار جمعی در بین دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

رییس جمعیت هلال‌ احمر شهرستان ری هدف از اجرای این طرح را افزایش سطح ایمنی، خطرپذیری و پیامدهای ناشی از وقوع حوادث در مدارس عنوان کرد و افزود: در این طرح به دانش‌آموزان مباحث امدادی آموزش داده می‌شود و آموزش‌های موردنیاز در هر حوزه را فرامی‌گیرند تا در شرایط لازم بتوانند از این آموزش‌ها استفاده کنند.
وی ادامه داد: اجرای طرح ملی دادرس با همراهی و هماهنگی هلال ‌احمر و اداره آموزش‌وپرورش توانسته ارتباط خوبی بین دانش‌آموزان و فعالیت‌های امور جوانان هلال‌احمر ایجاد کند.
هلال احمر شهرستان ری در حال حاضر ۲ هزار و ۶۰۰ عضو در بخش جوانان دارد که دوره های مقدماتی و پیشرفته امداد و نجات را زیر نظر استادان برجسته کشور گذرانده اند.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی درحدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و پنج بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.