مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

امکانات رفاهی برای ۱۰۰ هزار اتباع افغانستان در شهرستان ری مهیا شود

حسن خلیل آبادی روز چهارشنبه در جشن یلدای همزبانی به مناسبت روز جهانی مهاجران وجشن یلدا اظهار داشت: شهرستان ری در حال حاضر میزبان ۱۰۰ هزار اتباع ثبت نام شده است که ۱۰ درصد جمعیت این شهرستان را تشکیل می دهند که اتباع افغانستان باید مانند سایر مردم از امکانات بهره مند شوند.
وی ادامه داد: مدیریت شهری منطقه ۲۰ و شهرداری تهران تسهیلاتی را دربخش های اشتغال، تحصیل وتوانمند سازی زنان و اتباع افغانستان در نظر گرفته است.
عضو شورای شهر بیان کرد: احساس برادری به دلیل مشترکات فرهنگی وزبانی بین مردم افغانستان و ایران  وجود دارد که این روابط دوستانه بین دو کشور باید تقویت شود.
شهردار منطقه ۲۰ نیز در این جشن گفت: مدیریت شهری برای حل مشکلات مهاجران افغانستانی با تعامل و هماهنگی با همه کشورهای درگیر در موضوع مهاجران افغانستانی و شناخت نیازها و اولویت ها می تواند به حل مشکلات اساسی آنها کمک کند.
فرهاد افشار با اشاره به اینکه شهرداری منطقه ۲۰ برنامه های مهارت های اجتماعی وفنی حرفه ای را برای اتباع افغانستان در نظر دارد بیان کرد:این برنامه ها در راستای توانمندسازی وایجاد اشتغال برای اتباع ساکن در شهرستان ری در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: فراهم شدن زمینه اشتغال موجب شکوفایی استعدادها شده و همچنین موجب کاهش بیکاری در بین این قشر می شود
افشار اظهار داشت: مدیریت شهری کشور افغانستان با اصلاح ساختار فضاهای اقتصادی نقش تاثیر گذاری در کاهش مهاجرت مردم این کشوردارد وبا ایجاد بسترهای اقتصادی امنیتی می تواند زمینه بازگشت اتباع افغانستان را فراهم کند.
جشن یلدای همزبانی امروز چهارشنبه با حضور ابوالفضل رفیع مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ و حسن خلیل آبادی عضوشورای شهر تهران در فرهنگسرای ولا شهرری برگزار شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه