طرز تهیه رِد کیک خامه‌ای سَر

مواد لازم:

    آرد سفید 2 پیمانه

    تخم مرغ (هم دمای محیط) 6 عدد

    شکر 1/2 پیمانه

    کره (هم دمای محیط) 200 گرم

    پودر کاکائو 1/5 قاشق غ

    شیر 1/5 پیمانه

    بکینگ پودر 3ق غ

    خامه فرم گرفته 2 بسته 500 گرمی

    موز دو عدد

    گردو به میزان لازم

    خلال بادام و پسته به مقدار لازم

    رنگ خوراکی قرمز به میزان لازم

    شکلات تخته ای به مقدار لازم

1-من موادم رو نصف کردم و توی دوتا قالب هم اندازه درست کردم اونی که رنگش پر رنگتر هستش کاکائوی بیشتری توش ریختم پس برای یک کیکتون یک قاشق کاکائو بریزید و برای دیگری نصف قاشق غذاخوری…..

2-مواد خشکمان را با هم مخلوط میکنیم (کاکائو و ارد و بکینگ پودر) و سه الی چهار بار الک میکنیم.

3-زرده و سفیده را جدا کرده سفیده را میزنیم تا پف کند زرده را با شکر زده تا کرم رنگ شود سپس رنگ خوراکی و کره را اضافه میکنیم و با هم زن برقی هم میزنیم در این مرحله شیر را اضافه میکنیم و بعد از اضافه کردن شیر مواد خشکمان را نیز اضافه میکنیم و بصورت دورانی در یک جهت با لیسک هم میزینم تا مواد یکدست شود در نهایت سفیده را به مواد افزوده و بصورت دوارنی و آهسته با مواد مخلوط میکنیم.

4-ته قالبمان را کاغذ روغنی که کمی چرب کرده ایم گذاشته و موادمان را در قالب میریزیم و در فری که از 20دقیقه قبل گرم شده قرار میدهیم.دمای فر 170درجه و مدت زمانی که من برای پخت کیکم 45دقیقه بود که بسته به نوع فر میتوانیم بعد از نیم ساعت و زمانی که کیک پف کرد یک چنگال در کیک فرو کنیم از موادمان حالت خمیری نداشت و به چنگال نچسبد کیکمان کاملا مغز پخت شده است…

5-کیکمان را از وسط نصف کرده و خامه و موز و گردو را برای لایه های وسط کیک استفاده میکنیم در آخر کل کیک را با خامه کاور میکنیم.

6-من برای تزیین دور کیک از شکلات تخته ای و مغز پسته استفاده کردم و روی کیک را با مغز بادام و خامه ای که با رنگ میکس کردم تزیین کردم…

منبع :سوران

تهیهخامهایردسرطرزکیک
دیدگاه ها (0)
دیدگاه شما