چیز کیک شگفت انگیز و خوشمزه با «مارشمالو»

مواد لازم:

        بیسکوئیت باغ وحشی خرد شده 1 و 1/2 فنجان

        شکر 3/4 فنجان

        قهوه فوری 1 قاشق

        کره ذوب شده 1/4 فنجان

        شکر 1و 1/2 فنجان

        پودر کاکائو خالص 1/3 فنجان

        قهوه فوری 2 قاشق چایخوری

        نشاسته 3 قاشق

        پنیر خامه ای نرم شده 250 گرم

        تخم مرغ 4 عدد

        وانیل 1 قاشق چایخوری

        گردو خرد شده 1/2 فنجان

        چیپس شکلاتی 1/2 فنجان

        شیر 2 قاشق

        مارشمالو ذوب شده 1/2 فنجان

        گردو خرد شده 1/4 فنجان

طرز تهیه:

1- فر را تا دمای 175 درجه سانتی گراد گرم کنید. قالب چیز کیک را آماده کنید و داخل آن را چرب کنید.

2-برای تهیه پایه چیز کیک، بیسکوئیت باغ وحشی، 3/4 فنجان شکر و 1 قاشق قهوه را باهم در یک کاسه مخلوط کنید. کره ذوب شده را روی آن آنها بریزید و انقد باهم مخلوط کنید تا کره به خورد مواد برود. مواد پایه را در کف قالب چیز کیک پهن و پرس کنید.

3-برای تهیه مغزی، 1 و 1/2 فنجان شکر، پودر کاکائو، 2 قاشق چایخوری قهوه و نشاسته را در یک کاسه بریزید و به کمک همزن برقی خوب هم بزنید تا مخلوط شوند. پنیر خامه ای نرم شده را نیز اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا مخلوط یکدست شود و هیچ اثری از گلوله های پنیر خامه ای در مواد باقی نماند. تخم مرغها را نیز یکی یکی در مایه بشکنید و پس از شکستن هر کدام خوب بهم بزنید در آخر وانیل را نیز اضافه کنید. 1/2 فنجان گردو خرد شده را نیز در ظرف بریزید و با مواد زیر و رو کنید. حالا مواد را روی پایه چیز کیک بریزید.

4-چیز کیک را به مدت 15 دقیقه در فر از پیش گرم شده بپزید. سپس حرارت را تا 95 درجه سانتی گراد کاهش دهید و 2 ساعت دیگر بپزید. فر را خاموش کنید و قبل از بیرون آوردن چیز کیک اجازه دهید تا 2 ساعت دیگر در فر بماند. حال قالب را بیرون بیاورید و اجازه دهید تا مدتی در دمای اتاق خنک شود.

5- 2 قاشق شیر و چیپس شکلاتی را روی حرارت باهم ذوب کنید. چیز کیک را از قالب بیرون بیاورید و مارشمالوی ذوب شده را روی آن پخش کنید. سپس مخلوط شکلاتی را روی آن بریزید و 1/4 فنجان گردو خرد شده را روی آن بپاشید. قبل از سرو این چیز کیک فوق العاده آن را در یخچال کاملا خنک کنید.

نکته:

 می توانید به جای مارشمالوی ذوب شده از انگشت پیچ استفاده کنید.

منبع :ایران کوک

انگیزچیزخوشمزهشگفتکیک
دیدگاه ها (0)
دیدگاه شما