مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

ممنوعیت ذبح دام در معابر ری / انجام ‌قربانی در ۶ مرکز کشتار و عرضه دام مجاز ‌

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ری از ممنوعیت ذبح دام خارج از کشتارگاه‌های مجاز به دلیل جلوگیری از گسترش آلودگی زیست‌محیطی و انتشار بیماری‌های مشترک از دام به انسان خبر داد.

عبدالحسین محبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم ، با اشاره به نظارت بر عدم کشتار در معابر شهرستان ری اظهار داشت: با فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسنی و افزایش تقاضا برای تهیه فرآورده‌های خام دامی از جمله گوشت قرمز، سفید و آلایش گوشتی برای تأمین نذورات مردمی طرح تشدید نظارت بهداشتی با هدف به حداقل رساندن شیوع بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام ازجمله تب کریمه کنگو، مسمومیت‌های غذایی، اطمینان شهروندان از سلامت فرآورده‌های خام دامی مصرفی و ارتقاء سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه در شهرستان ری به اجرا درآمد.

وی افزود: بر اساس روال عادی کلیه گشت‌ها و بازرسی‌های بهداشتی در سطح شهر و کشتارگاه‌ها بر قرار است و با توجه به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی دو 2 اکیپ گشت ویژه جهت بازرسی بر شهرستان تدارک دیده شده و یک اکیپ ثابت در اداره مستقر پاسخگوی تماس‌های مردمی خواهند بود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ری در ادامه گفت: کشتار و ذبح دام در منازل و معابر عمومی علاوه بر گسترش آلودگی زیست‌محیطی، موجب انتشار بیماری‌های مشترک از دام به انسان می‌شود لذا کشتار در معابر ممنوع است.

محبی ادامه داد: به مردم توصیه می‌کنیم که کشتار دام را تنها در کشتارگاه‌های مجاز سطح شهرستان انجام دهند زیرا که دامپزشکان بر سلامت دام و لاشه نظارت می‌کنند و از انتقال بیماری احتمالی دام به انسان جلوگیری می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ری ابراز داشت: کشتارگاه‌های مجاز در سطح شهرتان شامل، احسان ری، پوریای شرق، سامان گوشت آسیا و بسیم گوشت است و همچنین دو مرکز عرضه دام مجاز نیز آرین تیس و سامان دام در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی جهت انجام فریضه قربانی در خدمت مردم هستند.

محبی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان از خرید دام فاقد پیشینه مشخص و از افراد دوره‌گرد و یا دلالان دام جداً خودداری کنند و دام موردنیاز برای ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را از مراکز عرضه دام و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه