مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

ممنوعیت ذبح دام در معابر ری / انجام ‌قربانی در ۶ مرکز کشتار و عرضه دام مجاز ‌

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ری از ممنوعیت ذبح دام خارج از کشتارگاه‌های مجاز به دلیل جلوگیری از گسترش آلودگی زیست‌محیطی و انتشار بیماری‌های مشترک از دام به انسان خبر داد.

عبدالحسین محبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم ، با اشاره به نظارت بر عدم کشتار در معابر شهرستان ری اظهار داشت: با فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسنی و افزایش تقاضا برای تهیه فرآورده‌های خام دامی از جمله گوشت قرمز، سفید و آلایش گوشتی برای تأمین نذورات مردمی طرح تشدید نظارت بهداشتی با هدف به حداقل رساندن شیوع بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام ازجمله تب کریمه کنگو، مسمومیت‌های غذایی، اطمینان شهروندان از سلامت فرآورده‌های خام دامی مصرفی و ارتقاء سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه در شهرستان ری به اجرا درآمد.

وی افزود: بر اساس روال عادی کلیه گشت‌ها و بازرسی‌های بهداشتی در سطح شهر و کشتارگاه‌ها بر قرار است و با توجه به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی دو 2 اکیپ گشت ویژه جهت بازرسی بر شهرستان تدارک دیده شده و یک اکیپ ثابت در اداره مستقر پاسخگوی تماس‌های مردمی خواهند بود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ری در ادامه گفت: کشتار و ذبح دام در منازل و معابر عمومی علاوه بر گسترش آلودگی زیست‌محیطی، موجب انتشار بیماری‌های مشترک از دام به انسان می‌شود لذا کشتار در معابر ممنوع است.

محبی ادامه داد: به مردم توصیه می‌کنیم که کشتار دام را تنها در کشتارگاه‌های مجاز سطح شهرستان انجام دهند زیرا که دامپزشکان بر سلامت دام و لاشه نظارت می‌کنند و از انتقال بیماری احتمالی دام به انسان جلوگیری می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ری ابراز داشت: کشتارگاه‌های مجاز در سطح شهرتان شامل، احسان ری، پوریای شرق، سامان گوشت آسیا و بسیم گوشت است و همچنین دو مرکز عرضه دام مجاز نیز آرین تیس و سامان دام در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی جهت انجام فریضه قربانی در خدمت مردم هستند.

محبی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان از خرید دام فاقد پیشینه مشخص و از افراد دوره‌گرد و یا دلالان دام جداً خودداری کنند و دام موردنیاز برای ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را از مراکز عرضه دام و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.