مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تجلیل از 2 چهره فرهنگی و بین المللی در شهرستان ری

از «محمد شجاعی» نویسنده و مدرس حوزه و دانشگاه و «اسماعیل امینی» شاعر،نویسنده و مدرس دانشگاه تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، «سید حسن صفوی» رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در نشست تجلیل از این چهره های تاثیرگذار ملی و بین المللی اظهار داشت: بسیاری از چهره های مشهور و تاثیرگذار کشور از شهرری برخاسته اند و آثار آنان در سطح کشور و حتی خارج از کشور تاثیرات زیادی برجای گذاشته است.
وی گفت: استاد محمد شجاعی با تالیفات، تولید آثار صوتی و تصویری، تدریس و برگزاری جلسات علمی در ایران و خارج از کشور، خدمات ارزنده ای در حوزه های دین و سبک زندگی ارائه کرده اند.
وی همچنین گفت: استاد اسماعیل امینی از چهره های ادبی، شاعر و نویسنده تاثیرگذار و متعهد است که شاعرانی زیادی از ایشان تاثیر پذیرفته اند و اکنون شاگردان ایشان، جلسات ادبی متعددی را در کشور مدیریت می کنند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، حضور اسماعیل امینی در این شهرستان را مغتنم شمرد و افزود: ایشان سالیان متمادی در جلسات نقد شعر شهرری حضور یافتند و صدها شاعر از حضور ایشان بهره بردند.

«محمد شجاعی» نویسنده و مدرس حوزه و دانشگاه نیز گفت: این آمادگی وجود دارد که برای بخش فرهنگ در سطوح اقشار مختلف جامعه، تولید محتوا داشته باشیم و موسسه منتظران منجی در تولید کتب درسی با موضوعات خودشناسی و انسان شناسی نیز همکاری دارد.
وی افزود: جامعه معلمان، پزشکان و طیف های خاص و عموم مردم در شبکه های مجازی صدهزار نفری، عضویت دارند و با دفاتر نمایندگی در استانهای مختلف و خارج کشور در ارتباط هستند.
وی اضافه کرد: طی بیست سال اخیر در موضوع مهندسی فرهنگی، طرح و ایده های مختلفی تولید و اجرا کردیم که تمانی اقشار جامعه را دربر گرفته است.

«اسماعیل امینی» شاعر، نویسنده و مدرس دانشگاه هم در سخنانی اظهار داشت: زبان فارسی فقط زبان شعر، زبان رسانه و زبان علم نیست و ماهیت زبان فارسی، خود دارای ظرفیت بی نظیری است که از جمله آن می توان به خردمندی و پیوستگی با معنویت اشاره کرد.
وی از ستیز بیگانگان با زبان فارسی گفت و افزود: در حالی که ادبیات فارسی از جمله مثنوی که بیش از نیمی از آن به موضوع معنویت اختصاص دارد، دشمنان فرهنگ و ادبیات فارسی ابراز می کنند که زبان فارسی از معنویت تهی است و  به تبلیغ این موضوع جعلی می پردازند.
این شاعر و پژوهشگر ادبی با اشاره به اینکه در تمامی دانشگاه های مهم دنیا، زبان فارسی تدریس می شود، افزود: متاسفانه در این دانشگاه ها به دنبال بی هویت و معنویت انگاشتن زبان فارسی هستند.
وی از تغییر ذائقه مردم در حیطه زبان فاریسی خبر دارد و افزود: تمامی دغدغه مندان ادبیات فارسی در کنار دانش ادبی، بینش ادبی را هم انتقال دهند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتنادامه