مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تجلیل از 2 چهره فرهنگی و بین المللی در شهرستان ری

از «محمد شجاعی» نویسنده و مدرس حوزه و دانشگاه و «اسماعیل امینی» شاعر،نویسنده و مدرس دانشگاه تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، «سید حسن صفوی» رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در نشست تجلیل از این چهره های تاثیرگذار ملی و بین المللی اظهار داشت: بسیاری از چهره های مشهور و تاثیرگذار کشور از شهرری برخاسته اند و آثار آنان در سطح کشور و حتی خارج از کشور تاثیرات زیادی برجای گذاشته است.
وی گفت: استاد محمد شجاعی با تالیفات، تولید آثار صوتی و تصویری، تدریس و برگزاری جلسات علمی در ایران و خارج از کشور، خدمات ارزنده ای در حوزه های دین و سبک زندگی ارائه کرده اند.
وی همچنین گفت: استاد اسماعیل امینی از چهره های ادبی، شاعر و نویسنده تاثیرگذار و متعهد است که شاعرانی زیادی از ایشان تاثیر پذیرفته اند و اکنون شاگردان ایشان، جلسات ادبی متعددی را در کشور مدیریت می کنند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، حضور اسماعیل امینی در این شهرستان را مغتنم شمرد و افزود: ایشان سالیان متمادی در جلسات نقد شعر شهرری حضور یافتند و صدها شاعر از حضور ایشان بهره بردند.

«محمد شجاعی» نویسنده و مدرس حوزه و دانشگاه نیز گفت: این آمادگی وجود دارد که برای بخش فرهنگ در سطوح اقشار مختلف جامعه، تولید محتوا داشته باشیم و موسسه منتظران منجی در تولید کتب درسی با موضوعات خودشناسی و انسان شناسی نیز همکاری دارد.
وی افزود: جامعه معلمان، پزشکان و طیف های خاص و عموم مردم در شبکه های مجازی صدهزار نفری، عضویت دارند و با دفاتر نمایندگی در استانهای مختلف و خارج کشور در ارتباط هستند.
وی اضافه کرد: طی بیست سال اخیر در موضوع مهندسی فرهنگی، طرح و ایده های مختلفی تولید و اجرا کردیم که تمانی اقشار جامعه را دربر گرفته است.

«اسماعیل امینی» شاعر، نویسنده و مدرس دانشگاه هم در سخنانی اظهار داشت: زبان فارسی فقط زبان شعر، زبان رسانه و زبان علم نیست و ماهیت زبان فارسی، خود دارای ظرفیت بی نظیری است که از جمله آن می توان به خردمندی و پیوستگی با معنویت اشاره کرد.
وی از ستیز بیگانگان با زبان فارسی گفت و افزود: در حالی که ادبیات فارسی از جمله مثنوی که بیش از نیمی از آن به موضوع معنویت اختصاص دارد، دشمنان فرهنگ و ادبیات فارسی ابراز می کنند که زبان فارسی از معنویت تهی است و  به تبلیغ این موضوع جعلی می پردازند.
این شاعر و پژوهشگر ادبی با اشاره به اینکه در تمامی دانشگاه های مهم دنیا، زبان فارسی تدریس می شود، افزود: متاسفانه در این دانشگاه ها به دنبال بی هویت و معنویت انگاشتن زبان فارسی هستند.
وی از تغییر ذائقه مردم در حیطه زبان فاریسی خبر دارد و افزود: تمامی دغدغه مندان ادبیات فارسی در کنار دانش ادبی، بینش ادبی را هم انتقال دهند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.