مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

برداشت جو در شهرستان ری ۱۹ درصد کاهش یافت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری با بیان اینکه امسال ۲۸ هزار و ۴۰۰ هزار تن جو از اراضی زیرکشت این محصول برداشت شده است، گفت: تولید جو در این شهرستان در مقایسه با سال گذشته ۱۹ درصد کاهش یافته است.

جبرییل برادری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به نبود بارش خوب باران های بهاری و کمبود منابع آبی امسال متاسفانه با کاهش ۱۹ درصدی تولید جو در شهرستان ری روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته به طور میانگین از هر هکتار در حدود چهار تن و نیم جو برداشت شد، خاطرنشان کرد: امسال عدم بارش های خوب بهاری موجب تولید چهار تن جو در هر هکتار شد.

برادری اضافه کرد: امسال در حدود هفت هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی شهرستان ری زیر کشت جو رفته بود که ۷۰۰ هکتار به صورت سبز برای مصرف دام برداشت شده و ۷ هزار و ۱۰۰ هکتار باقی مانده نیز به صورت میانگین در حدود چهار تن جو تولید کرده است.

این مسئول با بیان اینکه بیشترین میزان کشت جو در بخش حسن آباد فشافویه انجام می شود، افزود: خشکسالی و عدم بارش های بهاری بخصوص در این بخش جنوبی شهرستان ری امسال موجب کاهش تولید شد.

برادری ادامه داد: امسال برای برداشت جو شهرستان ری ۶۰ دستگاه کمباین و ۲۰۰ دستگاه کامیون کمپرسی در شهرستان ری فعال هستند.

وی در خصوص خرید تضمینی جو کشاورزان نیز ابراز کرد: بالا بودن قیمت بازار آزاد نسبت به قیمت خرید تضمینی باعث شد تمامی کشاورزان در این بازار محصول خود را هرکیلو گرم بین ۱۶۰ هزار ریال تا ۵۵۰ هزار ریال به فروش برسانند.

 شهرستان ری با ۲۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی را تولید می کند.این شهرستان دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید تخم مرغ در استان تهران را دارد.شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای است.
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه