مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بزرگترین سایت اسکان اضطراری استان تهران در باقرشهر افتتاح شد

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در مراسم افتتاح بزرگترین سایت اسکان اضطراری استان تهران گفت: کارشناسان معتقدند که هنگام بروز زلزله‌ای به بزرگی هفت در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در تهران، ۲ میلیون نفر به طور مستقیم و هشت میلیون نفر به صورت غیرمستقیم تحت تاثیر این حادثه قرار می‌گیرند.

اسماعیل نجار روز سه شنبه در آیین افتتاح طرح های دهه فجر شهرستان ری که در باقرشهر برگزار شد، اظهار داشت: نکته اساسی این است که نمی توانیم جلوی بروز حادثه طبیعی را بگیریم و اگر اراده الهی بر این حوادث تعلق بگیرد، رخ می دهند. اما می توانیم بار خسارت را تا ۱۰۰ درصد کاهش دهیم همانطور که برخی از کشور ها توانسته اند جلوی این حوادث را بگیرند.

وی با بیان اینکه البته احداث سایت ها کار خوبی است ولی چند نفر را می توانیم در آنها جا دهیم، تاکید کرد: آثار روانی یک حادثه کوچک فراوان است حال اگر حادثه بزرگی اتفاق بیفتد تبعات و آثار روانی زیادی بر مردم تا مدت ها خواهد داشت.
وی افزود: اگر می خواهیم ایمن بمانیم باید ساختمان های ایمنی بسازیم و در چرخه ساخت و ساز همه افراد دست به دست هم بدهند تا خانه ایمنی ساخته شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: آیا روی ساخت و سازهای فعلی دقت می شود که ایمنی کامل داشته باشند و بخش نظارت ما دقیق هست؟ چند سالی که ما در این جایگاه هستیم دائما به سمت مطلوب پیش می رویم و حساسیت ها بسیار زیاد شده است ولی آیا وقت آن نرسیده که مهندسان ناظر نظارت دقیق داشته باشند و مصالح باکیفیتی در ساخت و ساز به کار گرفته شود.

نجار افزود: ایران از نظر حوادث مقام دهم را در جهان دارد و از ۴۵ حادثه ای که در دنیا اتفاق می افتد حدود ۳۶ مورد آن در کشور ما اتفاق افتاده است، در تهران یک مرکز تجمعی بزرگ وجود دارد که شهر ری هم به آن متصل است.

وی اعلام کرد: یک گسل ویژه در تهران و همچنین گسل ری را منهای ریز گسل هایی که وجود دارد، باید مدنظر داشت، گسل کهریزک در مواجهه با گسل ری جزو خرده گسل ها خواهد بود و برهمین اساس باید در تهران و این منطقه درباره حوادث احتمالی توجه ویژه داشته باشیم.
وی یادآور شد: گزارش هایی که امروز مطرح شد، نشان از عزم جدی مسئولان شهری و روستایی شهرستان ری جهت رفع معضلات و مشکلات مردم دارد.

صبح امروز بزرگترین سایت اسکان اضطراری استان تهران در شهر باقرشهر با حضور استاندار تهران افتتاح شد

باقرشهر با حدود ۶۰ هزار نفر جمعیت یکی از شهرهای حاشیه ای کلان شهر تهران هست که در محور ارتباطی تهران قم و در حوزه استحفاظی شهرستان ری واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه