مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

باقرشهر

باقرشهر یکی از شهرهای حاشیه ای کلان شهر تهران هست که در محور ارتباطی تهران قم و در حوزه استحفاظی شهرستان ری واقع شده است .

0 51

باقرشهر یکی از شهرهای حاشیه ای کلان شهر تهران هست که در محور ارتباطی تهران قم و در حوزه استحفاظی شهرستان ری واقع شده است .

این شهر با مساحت 44/3 کیلومتر مربع و با جمعیتی بالغ بر 59091 نفر بر اساس مصوبه هیئت وزیران در تاریخ 4/4/75 از شهر تهران ( مناطق 20 و 19 ) جدا و به شهر تبدیل شد .

در تاریخ 4/12/75 شهرداری این شهر با درجه رسمی 4 رسما افتتاح و حریم استحفاظی آن با 55 کیلومتر مربع مساحت در تاریخ 16/4/76 به تصویب وزیر محترم کشور رسید که با انتزاع قسمتی از آن در سال 80 و ایجاد شهر کهریزک حریم آن به 44/3 کیلومتر مربع کاهش یافت و در تاریخ 30/4/89 با مصوبه وزارت کشور از درجه 5 به درجه 6 ارتقاع پیدا کرد .

این شهر در گذشته به نام باقراف نامیده می شده است که پس از گذشت زمان به نام باقر آباد و با تاسیس شهرداری در سال 75 به باقرشهر تغییر نام پیدا کرده است .

این شهر از شمال به حریم منطقه 19 و 20 شهرداری تهران – از جنوب به شهر کهریزک – از جنوب شرقی با جلگه ورامین – از جنوب غربی به بهشت زهرا (س) و حرم مطهر امام خمینی (ره) هم جوار است .

شریان حیاتی این منطقه جاده قدیم قم است . این منطقه تحت تحولات اقتصادی ، اجتماعی شگرفی قرار گرفته و در شرایط کنونی توام صنعتی و خدماتی را دارا است .

شرکت پالایشگاه نفت شهید تندگویان ، پژوهشگاه صنعت نفت ، شرکت پالایشگاه نفت بهران ، شرکت ایرانول ، شرکت سایپا پرس ، شرکت ایران گاز ، شرکت ایران سیلندر ، شرکت انرژی  ، نیروگاه گازی ری ، شهرک صنعتی شهر سنگ ، مجتمع تجریشی ، و دهها صنعت دیگر ، برخی از مراکز مهم صنعتی این شهر است .

این مطلب در حال بروزرسانی می باشد چنانچه اطلاعات دقیق تری دارید از قسمت نظرات با ما در میان بگذارید
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.