مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

برخی با استفاده از خلاءقانونی در زمین کشاورزی کهریزک ساخت وساز می‌کنند

بخشدار کهریزک گفت: بسیاری از افراد سودجو و منفعت طلب با بهره‌گیری از خلاءهای قانونی به ساخت‌وساز در زمینن‌های کشاورزی اقدام کرده و با تغییر کاربری سرمایه‌های ملی و منطقه‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

امین بابایی روز چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان ری افزود: بخش کهریزک زمین‌های کشاورزی حاصلخیزی دارد که هم اکنون تحت تاثیر ساخت‌وسازهای غیرمجاز دچار آسیب‌های فراوانی شده است.

وی خاطرنشان کرد: رعایت قانون و پیگیری حقوق مردم خط قرمز ما استو به هیچ عنوان حقوق روستاییان و شهروندان برای ما تعارف بردار نیست و اجازه نمی دهیم برخی سودجویان حق آنها را تضییع کنند.

این مسئول اضافه کرد: قانون فصل الخطاب است و نباید سلیقه ای برخورد کرد، از این رو باید بر مبنای قانون به منظور جلوگیری از چنین تداخلاتی تذکرات لازم به خاطیان داده شود.

بابایی با اشاره به روند تخریبی ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید کرد: در حوزه شهر کهریزک در ادوار گذشته نابسامانی های بسیاری وجود داشت و خوشبختانه اکنون مقوله ساخت و ساز کنترل شده که گام ارزشمندی است.

وی با اشاره به لزوم مقابله ریشه ای با این موضوع ادامه داد: کهریزک در حوزه حریم و تداخل با شهرداری های منطقه ۱۹ و ۲۰ مشکلات جدی دارد که با وجود ابلاغ رئیس کل دادگستری همچنان یکی از موارد دست و پاگیر این تداخلات بوده که نیازمند تذکرات و پیگیری های جدی است.

بخشدار کهریزک سپس ضمن انتقاد از شهرداری تهران در تحمیل آسیب های اجتماعی به جنوب تهران یادآور شد: بخش کهریزک سالانه سرریز ۴۰۰ میلیون متر مکعب فاضلاب از کلانشهر تهران است و در کنار آن معضل کلان آرادکوه و تمرکز افراد بیگانه نیز عوارض اجتماعی و زیست محیطی فراوانی رو بر این بخش تحمیل می کند.

این مسئول گفت: این در حالی است که مدیریت شهرداری تهران بهره برداری مالی از دو مجموعه آرادکوه و بهشت زهرا (س) دارد که در این زمینه نیازمند ورود جدی دستگاه های شهرستانی و استانی برای الزام پایبندی شهرداری تهران به تعهداتش هستیم.

بخش کهریزک از توابع شهرستان ری، از شمال به بهشت زهرا (س)، از غرب به اتوبان تهران قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله ۱۳ کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه