مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تاکید معاون عمرانی فرماندار ری بر پیگیری موضوع ساخت و سازها در مجموعه آرادکوه

معاون عمرانی فرماندار ری با تایید بر پیگیری موضوع ساخت و ساز در مجموعه آرادکوه گفت: هر نوع ساخت و ساز توسط مجموعه شهرداری تهران که در حوزه استحفاظی بخش کهریزک است بخشداری کهریزک می تواند ورود داشته باشد.

مصطفی زینت بخش  در جلسه ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان ری که در بخشداری کهریزک برگزار شد، با تاکید بر همکاری حوزه های شهری و شهرسازی در مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تصرف‌های غیرقانونی اظهار داشت: شهرداری ها به‌ عنوان یکی از دستگاه‌های خدمات‌رسان نقش مهمی در راستای رفع مشکلات سطح شهر برعهده دارد و در کنار این موضوع عوامل نیروی انتظامی نیز همکاری و مشارکت خوبی را در این زمینه دارند.

وی افزود: جلسه ستاد مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز باید منجر به پیگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز شود؛ چرا که افرادی که دخیل در ساخت و ساز غیرمجاز هستند به نظام مقدس جمهوری اسلامی خیانت می کنند و برخی تبعات آن جبران ناپذیر است.

معاون عمرانی فرماندار ری با اشاره به اهمیت موضوع پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید کرد: براساس دستور فرماندار ویژه ری، معاونت عمرانی مکلف شده در پخش های ۵ گانه ری ورود کند تا در روستاها راهکارهای فنی ارائه شود و منجر به ساخت و ساز غیرمجاز و متعاقب آن ورود دستگاه قضایی و اقدامات تخریبی نشود.

زینت بخش با اشاره به لزوم وقت شناسی و اهتمام مسئولان به موضوع حضور و پیگیری جلسات ساخت و سازهای غیرمجاز تصریح کرد: مصوبات ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز شهرستان ری با جدیت پیگیری می شود.

زینت بخش با بیان اینکه هزینه‌های اجرای احکام قلع و قمع پس از احداث و تخریب بنای غیرمجاز بسیار سنگین‌تر از هزینه پیشگیری اولیه در همان ابتدای شروع این کار است تصریح کرد: عدم توجه به موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز، علاوه بر تبعات اجتماعی، هزینه‌های سنگینی را به صاحبان و سازندگان بناهای غیرمجاز تحمیل می‌کند.

وی‌ گفت: استعلام مکاتبات سابق جهاد کشاورزی توسط بخشداران و شهرداران براساس مصوبه باید استمرار داشته باشد و بخشداران نیز نسبت به تکمیل اطلاعات در سامانه مربوط به ساخت و سازهای غیرمجاز اقدام کنند.

معاون عمرانی فرماندار ری ادامه داد: در بحث جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در روستاها نیز دهیاران در خط مقدم جلوگیری از این کار قرار داشته و با اقدام به موقع و جلب کمک از بخشداری‌ها می‌توانند در کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز موثر واقع شوند.

زینت بخش همچنین در مورد ساخت و سازها در مجموعه آرادکوه با تاکید بر پیگیری سیر قانونی ساخت و سازها در مجموعه آرادکوه توسط بخشداری گفت: هر نوع ساخت و ساز توسط مجموعه شهرداری تهران که در حوزه استحفاظی این شهر است اثرات آن متوجه بخش است، از اینرو در هر پرونده ای که در حوزه استحفاظی بخش کهریزک است ورود داشته باشید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که تغییر کاربری انجام شده به حالت اول بازنگردد، با هماهنگی مقام قضایی و همکاری نیروی انتظامی، مستحدثات قلع و قمع و به حالت اول برگردانده می‌شود و با هرگونه تفکیک اراضی و مجموعه‌سازی به شدت برخورد می‌شود.

 

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.