مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تمامی صنایع مستقر در جنوب تهران از گاز شهری استفاده می‌کنند

رییس اداره گازرسانی شهرستان ری با اشاره به افرایش آلودگی هوا و لزوم تامین گاز مورد نیاز صنایع در استان تهران، گفت: تمامی صنایع جنوب این استان از گاز شهری استفاده می‌کنند.

علی قاجار  اظهار داشت: تمهیدات لازم برای تامین گاز مصرفی نیاز بخش صنعت و خانگی در ایام سرد سال اندیشیده شده است و در سال جاری نیز تاکنون تمام صنایع بزرگ و کوچک مقیاس از گاز شهری استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه قطع گاز صنایع می تواند موجب استفاده صنایع از سوخت های سنگین شود، خاطرنشان کرد: امسال گاز هیچ کدام از واحدهای تولیدی شهرستان ری قطع نشده است، فقط طی هفته گذشته به دلیل افزایش مصرف خانگی به مدت کوتاهی(کمتر از ۲۴ ساعت) گاز کارخانه سیمان تهران قطع شد.

قاجار اضافه کرد: مصرف گاز خانگی هم اکنون به دلیل سرمای هوا در حدود ۲۵ درصد در کل کشور افزایش پیدا کرده است که با رعایت همگانی و مصرف بهینه مردم می توان گاز تمامی صنایع نیز در فصول سرد سال تامین کرد.

این مسئول با بیان اینکه تصمیم گیری با قطع گاز مصرفی صنایع با اداره گازرسانی شهرستان ری نیست، تاکید کرد: تمام تلاش ما تامین گاز صنایع در جهت کاهش آلودگی هوا در جنوب تهران است.

طی چند روز گذشته به دلیل افزایش آلودگی هوا و داده های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران که نشان می دهد غلظت آلاینده دی اکسید گوگرد که ارتباط مستقیمی با مصرف مازوت در صنایع و نیروگاه ها دارد این گمانه زنی ها که واحدهای صنعتی بزرگ مقیاس جنوب تهران مازوت استفاده می کنند را افزایش داده است.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است، این شهرستان به دلیل استقرار صنایع بزرگ پایتخت در آن و همچنین قرارگیری در حاشیه کمربندی های کلان شهر تهران همواره یکی از آلوده ترین نقاط استان تهران محسوب می شود.

منبع خبرگزاری ایرنا
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.