مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

اعلام آمادگی بخشداری کهریزک در راه‌اندازی کتابخانه‌ دیجیتال / فعالیت کتابخانه‌های عمومی سبب توسعه فرهنگی در جامعه می‌شود

بخشدار کهریزک با بیان اینکه فعالیت کتابخانه‌های عمومی سبب توسعه فرهنگی در جامعه می‌شود گفت: ما آمادگی داریم با مدد نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، کتابخانه‌ دیجیتال شهرستان ری را به صورت پایلوت در بخش کهریزک راه‌اندازی کنیم.

امین بابایی در جلسه بررسی مشکلات کتابخانه‌های عمومی بخش کهریزک که با هدف ارتقا شاخص‌ها و پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی با حضور علی‌اکبر قربانی رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان ری و هادی‌نژاد رئیس شورای شهر کهریزک برگزار شد، با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: باید همه تلاش خود را در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به کار ببندیم و شهرداری‌ها، ادارات و ارگان‌ها باید در این راه تلاش مستمر داشته باشند.

وی بیان کرد: چنین منابع انسانی که متشکل از گروه‌های سنی گوناگون است خود یک ظرفیت نامحدود از توانایی و کارآمدی فرآهم آورده که می‌تواند با ورود در هر عرصه‌ای نهایتاً به دانایی و آگاهی ختم شود.

بخشدار کهریزک سپس با تأکید بر لزوم افزایش چاپ آثار تاریخی منطقه افزود: مسئولان کتابخانه‌ها باید با شناسایی افراد علاقه‌مند به مقوله کتاب و کتابخوانی نسبت به ارتقا شاخص ها و رفع مشکلات کتابخانه‌ها اقدام و جاذبه مطالعه در این زمینه را افزایش دهند.

بابایی در خصوص پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌ عمومی شهر کهریزک توسط شهرداری تصریح کرد: با توجه به اینگه گسترش فعالیت‌های کتابخانه‌ها ارتباط مستقیم با جذب اعتبار نیم درصد کتابخانه‌ها دارد از شهردار کهریزک انتظار می‌رود همکاری لازم در پرداخت به موقع سهم نیم درصد داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت کتابخانه‌های عمومی در فضای مجازی گفت: اهمیت دادن به موضوع کتاب و کتابخوانی در جامعه به ویژه در منطقه کهریزک که با موجی از آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی و فرهنگی روبه رو است، سبب توسعه فرهنگی و ترویج مطالعه در جامعه به ویژه در میان جوانان و نوجوانان می‌شود.

بخشدار کهریزک در پایان ضمن اعلام آمادگی بخشداری کهریزک در ایجاد کتابخانه دیجیتالی خاطرنشان کرد: امروز در فضای کتابخانه‌های استان تهران و به ویژه شهرستان ری جای چنین رویدادی خالی است و ما آمادگی داریم با مدد نهاد کتابخانه‌های استان، کتابخانه‌ دیجیتال شهرستان ری را به صورت پایلوت در بخش کهریزک راه‌اندازی کنیم.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه