مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

شهرداری تهران در مقابل تعهداتش به کهریزک عمل نمی کند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛امیر هادی نژاد روز دوشنبه در حاشیه چهل و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری  اظهار داشت: هم اکنون ساکنان بخش کهریزک در معرض انواع آلودگی‌ها از جمله بوی نامطبوع و شیرابه‌های نفوذ کرده در آب‌های زیر زمینی قرار گرفته‌اند که تمامی این موارد از کلان شهر تهران به این منطقه منتقل شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران بجای حل مشکلات و معظلات خود آنها را به جنوب تهران و بخش کهریزک منتقل می کند، افزود: امروز مردم ساکن این بخش با دپو زباله‌های تهران در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار و ارتفاع ۶۰ متر روبرو هستند که انتشار بوی نامطبوع و آلوده شدن منابع زیر زمینی بخش از مشکلات آن است.

رئیس شورای شهر کهریزک گفت شهرداری تهران به تعهداتش عمل نمیکند
هادی نژاد

این مسئول یادآور شد: حمل و دپو روزانه در حدود ۹ هزار تن پسماند در آرادکوه توسط سیم تریلرهای شهرداری تهران که طبق مستندات شورای اسلامی کهریزک از بسیاری از این کامیون‌ها شیرابه زباله در جاده قدیم تهران ـ قم ریخته می شود باعث سیاه شدن خط سفید جاده و انتشار بوی نامطبوع و انواع بیماری در منطقه شده است.

هادی نژاد ادامه داد: شهرداری تهران در قبال حمل و دپو پسماندهایش در کهریزک تعهد ساخت چند پل رو گذر، عابر پیاده و ترمیم آسفالت جاده قدیم قم ـ تهران را داده بود که هیچ کدام از این موارد محقق نشده است و فقط مشکلات به مردم این بخش جنوبی تهران تحمیل شده است.

وی با بیان اینکه آسفالت جاده قدیم تهران ـ قم در اثر عبور کامیون‌های سنگین موج دار و تخریب شده است، افزود: شهرداری تهران قول مساعد برای روکش و ترمیم آسفالت داده بود که به هیچ عنوان محقق نشده است.

وعده های توخالی شهرداری تهران

هادی نژاد تصریح کرد: امروز مردم بخش کهریزک باید مشکلات مختلف کلان شهر تهران از جمله سگ‌های ولگرد را نیز باید به جان بخرند و وعده‌های توخالی از طرف شهرداری تهران تحویل بگیرند.

بخش کهریزک از توابع شهرستان ری، از شمال به بهشت زهرا(س)، از غرب به اتوبان تهران قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله ۱۳ کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.

ساکنان بخش کهریزک به دلیل قرار گیری در کنار آراد کوه که از ۵۶ سال قبل محل دفن زباله‌های کلان شهر تهران است با مشکلات فراوانی مانند بوی نامطبوع، تبدیل اراضی کشاورزی به محل تفکیک زباله، آلودگی آب منابع زیر زمینی، رها سازی سگ‌های ولگرد و مشکلات ترافیکی درگیر هستند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.