آیا وارد بورس شویم؟ بهترین روش سرمایه گذاری در بورس ایران

 

اکثر تحلیلگران برجسته بازار بورس رشد اخیر این بازار را به دلیل هجوم نقدینگی سرگردان به بازار بورس و از طرفی کاهش سود بانکی و رکود در سایر بازارهای رقیب می دانند اما این بازار تا کجا و چه زمانی قصد رشد دارد؟ سوالی که شاید پاسخ دادن به آن به اراده و تصمیم دولت برای این بازار بستگی داشته باشد.

شاید بتوان گفت تا زمانی که ورود نقدینگی را داریم رشد بازار ادامه دار است اما برای آن دسته از هموطنانی که توان تحلیل و بررسی دقیق میزان سودآوری سهام بازار بورس را ندارند بهترین پیشنهاد این است که بدون مشاوره مطمئن اقدام به خرید هر سهمی نکنند.

در صورتی که شما کدبورسی دارید و نمی دانید چه بخرید! بهترین راه خرید واحدهای صندوق های سرمایه گذاری است.

همچنین شرکت در عرضه های اولیه و خرید صندوق های ETF سهام دولتی نیز گزینه های مناسبی برای شما خواهد بود.


فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی ارزش اولین عرضه سهام شرکت‌های دولتی را ۲۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و از مردم خواست از این فرصت نوین به خوبی استفاده کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه همه مردم ایران به این واگذاری فراخوان شده اند، گفت: اگر هشت و نیم میلیون نفر در این فراخوان شرکت کنند، سقف ۲ میلیون تومان در نظر گرفته می شود، اگر ۱۲ میلیون نفر شرکت کنند سقف در نظر گرفته یک میلیون تومان خواهد بود و اگر ۳۴ میلیون نفر شرکت کنند، سقف لحاظ شده ۵۰۰ هزار تومان می‌شود لذا میزان سهامی که به هر فرد تعلق می گیرد بستگی به میزان مشارکت مردم در فراخوان دارد، کسی که در یک صندوق یک میلیون تومان سهام دارد می تواند در دو صندوق دیگر هم اقدام به ثبت نام کند.

آیاایرانبهترینبورسدرروشسرمایهشویمگذاریوارد
دیدگاه ها (0)
دیدگاه شما