مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

نود و هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری برگزار شد

نود و هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری با حضور حجت الاسلام والمسلمین «سید علی شاهچراغی» امام جمعه شهرری، «احسان بهرامی نژاد» معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان ری، «سید حسن صفوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمع محدودی از اعضای شورا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، این نشست با محوریت تشویق مردم به انتخاب آگاهانه و به دور از تبلیغات زدگی در انتخابات 28 خرداد، بررسی نتایج آسیب شناسی معضلات اجتماعی شهرستان، بررسی بسترهای فرهنگی تحقق شعار “تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها” و برنامه ریزی هفته کرامت، روز دختر، سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد در دستور کار این جلسه بود.

امام جمعه شهرری و رئیس شورای فرهنگ عمومی با اشاره به روایتی از امام رضا علیه السلام گفت: وقتی خداوند بنده ای را برای مسئولیت انتخاب می کند سه ویژگی به او عطا می فرماید؛ نخست شرح صدری که بتواند این بار را بپذیرد، دوم حکمتی که درست بیندیشد و درست عمل کند و سوم راه صحیح را به او می نمایاند.

وی با پر اهمیت دانستن حضور مردم در انتخابات و انتخاب اصلح اشاره داشت: فضای تبلیغات زدگی انتخاباتی موجب سردرگمی و عدم شناخت فرد اصلح می شود و نخبگان با آگاهی بخشی، تلاش کنند تا معیارها برای مردم روشن شود و بتوانند آگاهانه در انتخابات شرکت کنند.

«احسان بهرامی نژاد» معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان ری اظهار داشت: در شهرستان ری، انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود.

وی افزود: برنامه های سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، یوم الله 15 خرداد و شهادت امام صادق(ع) در فضای مجازی برگزار می شود و تبلیغات محیطی نیز به طور شایسته انجام خواهد شد.

«سید حسن صفوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری با اشاره به لزوم فرهنگ سازی برای تحقق شعار سال، خواستار بهره مندی از امکان تبلیغات محیطی و استفاده از فضاهای تبلیغاتی به صورت مشارکتی و با تخفیف به واحدهای تولیدی شهرستان برای حمایت ویژه از کارگاه های تولیدی و فرهنگ سازی در زمینه ترویج مصرف کالای ایرانی شد.

در ادامه جلسه نمایندگان اداره صنعت، معدن و تجارت و همچنین اتاق اصناف شهرستان ری، گزارشی از برنامه های خود در خصوص رفع موانع تولید، رونق فعالیت کارگاه ها و مراکز تولیدی و صنعتی محلی، ارائه کردند.

همچنین مقرر شد، تقدیر از دختران موفق شهرستان به عنوان یکی از موثرترین شیوه های تشویق و ترغیب دختران به رشد و تعالی اخلاقی و سبک زندگی اسلامی و موفقیت در عرصه های اجتماعی، تشویق برترین ها و معرفی ایشان و الگو سازی در بین گروه همسالان، به مناسبت فرارسیدن روز دختر انجام شود.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه