مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

نشست مشترک شورای توسعه فرهنگ قرآنی با شورای مشورتی جوانان شهرستان ری

اعضای شورای مشورتی جوانان شهرستان ری با رئیس و اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی این شهرستان دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، در نخستین نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان ری در سال 1400، «عباس سلیمی» معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و رییس این شورا، در سخنانی بر تضارب آرا و بهره مندی از ظرفیت جوانان در عرصه های تصمیم گیری تاکید کرد و افزود: بسیاری از جوانان دغدغه های فراوانی در حوزه های تصمیم گیری و اجرایی دارند که باید تمامی ابعاد مختلف این نگرانی ها سنجیده و مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی حضور جوانان در تمامی عرصه ها را موجب برکت و ایجاد تحرک جدید در کالبد جامعه دانست و افزود: جوانان تصمیم گیر و تصمیم ساز توجه داشته باشند که اقشار جامعه در یک طبقه خلاصه نمی شود و باید به نیاز تمامی طبقات اجتماعی در برنامه ریزی ها توجه کافی شود.

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان ری اشاره کرد: بیشتر فراگیران علوم قرآنی را قشر جوان و نوجوان تشکیل می دهد و بخش زیادی از مدرسان قرآنی نیز از قشر جوان هستند.

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) اعلام آمادگی که این آستان در سال جدید میزبان تورهای زیارتی و علمی برای زائران به ویژه «زائر اولی ها» شود و در کنار زیارت مرقد مطهر حضرت عبدالعظیم(ع)، امامزاده حمزه (ع) و امامزاده طاهر (ع)، از برنامه های فرهنگی، موزه، آسمان نما، کتابخانه و دیگر امکانات این آستان بهره مند شوند.

«سید حسن صفوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری نیز در سخنانی با اشاره به تشکیل شورای مشورتی جوانان اظهار داشت: از ظرفیت این شورا در جلسات تصیمیم گیری شهرستان از جمله شورای توسعه فرهنگ قرآنی، شورای فرهنگ عمومی و سایر شورا ها استفاده حواهد شد.

وی افزود: جلسات همفکری با شورای مشورتی جوانان استمرار خواهد داشت و از نظرات نخبگان و نمایندگان آنان در این شوار بهره برداری خواهد شد.

در ابتدای این نشست، علی عبدالهی دبیر شورای مشورتی جوانان شهرستان ری در سخنانی، گزارشی از حضور نخبگان در کمیته های شش گانه خبر داد و گزارشی از فعالیت های صورت گرفته این شورا ارائه کرد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.