مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

موزه تخصصی ری‌شناسی راه اندازی می‌شود

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه ۲۰ تهران – شهرری گفت: موزه تخصصی ری شناسی با هدف ارایه تمام المان‌های میراث فرهنگی شهرستان ری راه‌اندازی می‌شود.

حجت الاسلام متین معبودی اظهار داشت: المانهای میراثی مانند قلعه گبری، دژرشکان، برج طغرل و چشمه علی به لحاظ بصری و نوشتاری به صورت تابلوی برجسته به سه زبان فارسی ، انگلیسی و عربی در محوطه مرکز ری شناسی احداث خواهد شد تا مسافران، گردشگران و زائران حرم سید الکریم حضرت عبدالعظیم حسنی ابتدا از این طریق با آثار تاریخی و میراث فرهنگی شهرستان ری آشنا شوند.

وی اظهار داشت: در این مرکز سالن آمفی تئاتر وجود دارد که ابتدا مسافران و گردشگران در کارگاهایی که توسط ری شناسان و افراد مطلع از تاریخچه ری شرکت می کنند و پیش از بازدید از آثار فرهنگی و گنجینه های تاریخی شهرستان با آنها آشنا شده و سپس از نزدیک دیدن می کنند.

این مسئول با بیان اینکه پیمانکار این پروژه مشخص شده و در شرف انجام کار است، خاطرنشان کرد: همچنین فیلمی از قدمت و تاریخچه شهرری در این سالن آمفی تئاتر برای علاقه مندان به نمایش گذاشته می شود.

حجت الاسلام معبودی با بیان اینکه شهردار منطقه ۲۰ تهران – شهرری تاکیددارند که ری شناسی به کار اصلی خودش برگردد، اضافه کرد: در این راستا جلسه ای برگزار و ظرفیت‌ و موقعیت‌های لازم برای تحقق راه اندازی موزه تخصصی ری شناسی مورد بررسی قرار گرفت.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه ۲۰ تهران – شهرری ادامه داد: موزه‌ها به عنوان حافظه شهر تعلق و دلبستگی به محیط زندگی را ایجاد خواهند کرد.

وی اظهار داشت: شهرری هم به شناسنامه‌هایی دارد که در آن هویت شهر و گذشته‌اش به مردم یادآوری شود تا رضایت مردم از زندگی در شهر افزایش یابد.

وجود ۱۹۸ اثر باستانی بیانگر میراث با ارزش فرهنگی این شهرستان است از جمله برج و باروی ری، برج طغرل، آتشکده تپه میل، قلعه دیر و وجود ۳۲ بقعه متبرکه از جمله حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) (سالانه بالغ بر ۱۱ میلیون زائر دارد)، امامزادگان مجاور، مقابر عالمان و مشاهیر دین علم ادب همچون محمد بن زکریای رازی، شیخ صدوق، شیخ ابوالفتح رازی، شیخ کلیتی نشان از جایگاه والای تاریخی ری دارد.

مرکز ری شناسی شهرداری منطقه ۲۰ تهران در میدان شهید مدرس، ضلع غرب حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) واقع شده است

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

منبع خبرگزاری ایرنا
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.