مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

دستگیری سارقان زورگیر اتوبان شهید کاظمی

رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقان زورگیر که با شیوه پنچری خودرو‌ها اقدام به سرقت می‌کردند خبر داد.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقان زورگیر که با شیوه پنچری خودرو‌ها اقدام به سرقت می‌کردند خبر داد.

این مقام انتظامی درباره جزییات این حادثه می‌گوید: در پی وقوع چند فقره سرقت زورگیری در بزرگراه شهید کاظمی نیرو‌های ضربت سرکلانتری دهم و ماموران تیم عملیات کلانتری خانی‌آباد برای دستگیری این سارقان وارد عمل شدند.

سرهنگ موقوفه‌ای اظهار کرد: این سارقان به این شکل عمل می‌کردند که وقتی شهروندان داشتند از رمپ ورودی اتوبان می‌پیچیدند داخل اتوبان شهید کاظمی، ناگهان چرخ خودروشان پنجر می‌شد بعد از این اتفاق وقتی پیاده می‌شدند تا موضوع را بررسی کنند و اقدامات مربوط به پنچرگیری را انجام بدهند، یک نفر با شی‌ای شبیه اسلحه این شهروندان را تهدید می‌کرده و اعلام می‌کرده تلفن همراه، وجه نقد و اقلام با ارزش همراه‌شان را به او بدهند و سپس آچار چرخ و لوازم مربوط به پنچرگیری را داخل یک گونی می‌ریخته و پیاده بالای پل آن منطقه می‌رفته و سوار بر یک خودرو از محل سرقت متواری می‌شده است.

به گفته سرهنگ موقوفه‌ای؛ طی یک ماه گذشته هفت فقره سرقت به این شکل (زورگیری) در طول اتوبان شهید کاظمی در ورودی‌های مختلف این اتوبان رخ داده است.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت درباره نحوه دستگیری این سارقان نیز عنوان کرد: گروه ضربت سرکلانتری دهم و ۱۵۲ خانی‌آباد، دستگیری و شناسایی سارقی که به این روش اقدام به سرقت می‌کرده است را در دستور کار قرار دادند. با توجه به این موضوع که سارق قبل از وقوع سرقت در محل جرم حاضر می‌شده و اقدام به انداختن شی‌ای جهت پنچر کردن خودرو می‌کرده است، ماموران ساعت وقوع سرقت را استعلام کردند و تیم عملیات کلانتری ۱۵۲ خانی‌آباد و تیم ضربت سرکلانتری دهم در ورودی‌ها و معابر ورودی بزرگراه شهید کاظمی کمین می‌کنند تا دریابند چه کسی اقدام به پنجر کردن خودرو‌ها می‌کند. به گفته رییس پلیس پیشگیری پایتخت؛ بالاخره در ساعت هشت شب شنبه ۸ آذرماه، یک دستگاه موتورسیکلت در محل حاضر می‌شود که دو نفر بودند، ترک‌نشین از موتورسیکلت پیاده می‌شود و چند شی نوک تیز مانند میلگردی که به همدیگر جوش داده باشند که اصلاحش «میخ سه پری» است داخل رمپ اتوبان شهید کاظمی می‌ریزد و دوباره به بالای پل بازمی‌گردد و در آنجا کمین می‌کند تا شهروندان خودروی‌شان در آن منطقه پنچر شود و او اقدام به سرقت و زورگیری کند. بلافاصله که ترک‌نشین موتور این عمل را انجام می‌دهد، تیم ضربت سرکلانتری دهم اقدام به انسداد دو طرف پلی که این موتورسیکلت روی آن قرار داشته می‌کند در واقع ورودی و خروجی پل را می‌بندند تا این متهمان موفق به فرار نشوند. همچنین دو فرد مورد نظر توسط تیم عملیات کلانتری خانی‌آباد و تیم ضربت سرکلانتری دهم دستگیر شدند. هنگام دستگیری فرد مذکور حدودا ده عدد از این مدل میخ‌های عنوان شده به همراهش بوده است و دو شی، شبیه اسلحه اسباب‌بازی نیز در اختیار آن‌ها قرار داشته است. این افراد بعد از دستگیری و انتقال به کلانتری به جرم ارتکابی خود اعتراف نمی‌کنند و می‌گویند این اقلامی که به همراه دارند ضایعات است و ما داخل رمپ نریخته‌ایم. در نتیجه وقتی این دو متهم به جرم ارتکابی اعتراف نمی‌کنند در کلانتری با چهار نفر از شکات تماس گرفته می‌شود تا در همان ساعات پایانی شب در کلانتری ۱۵۲ خانی‌آباد حاضرمی شوند و نسبت به شناسایی این نفر اقدام می‌کنند و اذعان می‌کنند فرد سارق زورگیر، همین فرد دستگیر شده بوده است. فرد دستگیر شده وقتی چاره‌ای جز اعتراف پیش روی خود نمی‌بیند، اعتراف می‌کند: به همراه دوستم این نقشه را کشیدم و حدود یک ماهی است که به این شکل اقدام به سرقت می‌کنیم و در بزرگراه‌های جنوب شهر تهران، حدود ۴۰ فقره سرقت به این شکل انجام داده‌ایم و آدرس مخفیگاه خود را هم در کلانتری اعلام می‌کنند که در یکی از شهرستان‌های اطراف تهران بوده است.

سرهنگ موقوفه‌ای اظهار کرد: تیم عملیات کلانتری ۱۵۲ با گرفتن دستور قضایی به مخفیگاه این افراد می‌روند و تعد ۱۶ گوشی تلفن همراه، تعدادی لوازم پنچرگیری خودرو، کیف پول و تعدادی مدارک هویتی که مربوط به کیف‌های سرقت شده بوده کشف می‌کنند. ارزش اموال کشف شده حدود ۲ میلیارد ریال برآورد شده است. این اموال به کلانتری خانی‌آباد منتقل می‌شود همچنین با توجه به کشف اوراق هویتی افراد، حدود ۱۵ نفر از شکات در حال حاضر شناسایی شده‌اند و با آنها تماس گرفته شده تا به کلانتری برای مواجه حضوری با این سارقان مراجعه کنند

در پایان رییس پلیس پیشگیری پایتخت در توصیه‌ای به شهروندان اعلام می‌کند: چنان چه به هر دلیلی خودرویشان دچار مشکل ناگهانی، مخصوصا پنچری شد و زمینه سالم بودن خودرو از قبل وجود دارد اگر در جا‌های خیلی خلوت به این شکل دچار مشکل شدند حدالمقدور سعی کنند چند متری پیش‌روی داشته باشند و به یک محلی برسند که جمعیت و تردد وجود دارد و تاریک نباشد. در واقع جای امن انتخاب کنند.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.