مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بناهای تاریخی استان برای ما اهمیت زیادی دارد/وضعیت برج طغرل در 20سال گذشته تغییری نداشته است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ، معاون میراث فرهنگی استان تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در زمینه وضعیت برج طغرل شهرری اظهار داشت :هیچ اثری از نشست مشهود یا ترک‌ روی بدنه برج طغرل شهر ری دیده نشد
همچنین کارشناسان شرایط فعلی برج طغرل و ایستایی آن را پایدار ارزیابی کردند.

وی گفت : تعدادی از کارشناسان را برای بررسی وضعیت برج طغرل فرستادیم تا ببینند، تغییری در ایستایی برج و شرایط پایداری آن رخ داده است یا خیر؟

او افزود: کارشناسان پس از بررسی متوجه شدند که شرایط برج طغرل پایدار است و تغییری در آن ایجاد نشده؛ آن‌ها هیچ اثری از نشست مشهود یا ترک‌ روی بدنه و جداره اطراف برج مشاهده نکردند.

معاون میراث فرهنگی استان تهران گفت: اگر تصاویر قدیمی برج طغرل را نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که بر اساس گزارشی که در سال ۱۳۷۹ نوشته شده، شرایط آن زمان برج با شرایط فعلی اش یکسان است. البته انحراف بنا تا اندازه‌ای از دور مشخص است و ما باید تلاش کنیم که شرایط برج طغرل را با ثبات نگه داریم تا شرایط اقلیمی، تغییرات وضعیت سفره‌های آب زیرزمینی و نشست‌های دشت جنوبی تهران آسیبی به برج و بنا‌های دیگر نرساند.

ادیب زاده ادامه داد: بنابراین لازم است که مطالعه‌ای در راستای استحکام بخشی برج طغرل انجام شود و خاک پیرامون بنا و بستری که برج در آن قرار گرفته است، بررسی شود؛ زیرا می‌دانیم که سال‌های سال بافت مسکونی در جوار برج طغرل بوده است و ساخت و ساز‌های متراکم و گسترده‌ای در اطراف آن صورت گرفته که باعث شده خاک اطراف برج طغرل خیلی مرطوب باشد.

او اظهار کرد: بستری که برج در آن قرار گرفته است باید پایش شود؛ باید یک پایش مستند و فنی براساس داده‌های محققین انجام شود و چنانچه بتوانیم سنسور‌هایی را در محل قرارگیری برج طغرل نصب و کرنش ساختمان را اندازه گیری کنیم، خوب است.

معاون میراث فرهنگی استان تهران بیان کرد: مطمئناً ما اهمیت و ارزش بناهایی چون برج طغرل را می‌دانیم و به آن‌ها سرکشی می‌کنیم. مردم بدانند اداره کل میراث فرهنگی استان تهران حساسیت زیادی به وضعیت بنا‌های تاریخی دارد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.