مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

شورای انقلاب با هدف توسعه فرهنگ دینی و انقلابی تشکیل شد

حجت الاسلام علی کنگرلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال ۱۳۵۷ امام خمینی (ره) در راستای مدیریت انقلاب اسلامی در داخل کشور فرمان تاسیس آن را صادر کردند.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین فعالیت شورای انقلاب، سازمان دادن به پیش نویس قانون اساسی، همه پرسی، وضعیت انقلاب و انتخاب نخست وزیر دولت موقت بود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری اضافه کرد: عملکرد شورای انقلاب طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیانگر اقدام هوشمندانه و مدبرانه امام راحل است.

این مسئول ادامه داد: اعلام تشکیل شورای انقلاب در آن برهه زمانی در واقع  تسهیل فروپاشی رژیم شاهنشاهی بود که البته در این دوره حامیان منطقه‌ای و بین المللی شاه ایران در زمینه براندازی انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

حجت الاسلام کنگرلو عنوان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی همواره سعی در خدشه وارد کردن به نظام و باورهای مردم دارند اما هربار با شکست مواجه شده و توطئه های آنها خنثی می شود.

در روز ۲۲ دی ماه ۱۳۵۷ شمسی، دستور علنی و صریح امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل شورایی تحت عنوان “شورای انقلاب اسلامی” صادر و در پی آن در روز ۲۳ دی ماه همان سال، این شورا تشکیل و اولین جلسه خود را برگزار کرد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه