مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۶ مدرسه دهه فجر امسال در کهریزک به بهره‌برداری می‌رسد

محمدرضا افضلی نیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مدرسه ۶ کلاسه در اسماعیل آباد مستوفی با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال (خیرساز و دولتی)، مدرسه ۲ کلاسه روستای قلعه نوچمن با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال (خیرساز)، دبیرستان ۱۲ کلاسه پروفسور رزاقی روستای قمصر با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال (خیرساز و دولتی)، مدرسه پنج کلاسه خیرساز سرمه روستای مقیم‌آباد با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال (خیرساز و دولتی)، و همچنین مدرسه هشت کلاسه احمدی با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال (خیرساز و دولتی) از طرح‌هایی به شمار می روند که در ایام دهه فجر مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه یک باب مدرسه استثنایی در کهریزک فعال است، تصریح کرد: این مدرسه با هشت کلاس درس و ۱۰۰ دانش آموز استثنایی در شیفت صبح (دختران) و بعد از ظهر (پسران) وجود دارد.

رییس آموزش و پرورش بخش کهریزک افزود: ۲ مدرسه پسرانه متوسطه اول و دوم ویژه ایتام برای گروه آسیب پذیر، ایتام و فرزندان طلاق فعالیت می کند که برای این دانش آموزان مشاوره قوی وجود دارد و این دانش آموزان مورد حمایت قرار گرفته اند.

وی خاطر نشان کرد: در سال ۹۳ تعداد دانش آموزان کهریزک ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر بوده که در حال حاضر این تعداد دانش آموز به ۳۲ هزار نفر در ۱۲۴ مدرسه رسیده است.

افضلی نیا ادامه داد:۳۶ طرح شامل ساخت و تجهیز مدارس، نمازخانه، استخر و واحدهای تجاری توسط خیرین به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه مدرسه ۱۰ کلاسه حکیم نظامی گنجوی با اعتبار دولتی ۲۵ میلیارد ریال در حال احداث است، عنوان کرد: مجوز احداث زمین فوتبال چمن مصنوعی گرفته شده تا دانش آموزان از امکانات آن بهره مند شوند.

رییس آموزش و پرورش بخش کهریزک یادآور شد: در مدرسه علی ابن ابیطالب باقرشهر به صورت پایلوت سالن ورزشی چند منظوره مجهز به وسایل ورزشی، صخره نوردی، بالا رفتن با طناب، نرده بان‌های طنابی و خًّرک‌های تعادلی ویژه دختران ایجاد شده است.

رییس آموزش و پرورش بخش کهریزک گفت: توسعه مدارس کهریزک یکی از نیازهای مهم و اساسی به شمار می‌رود تا بتوان پاسخگوی نیازهای آموزشی در منطقه بود.

بخش کهریزک از توابع شهرستان ری، از شمال به بهشت زهرا (س)، از غرب به اتوبان تهران قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله ۱۳ کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.