مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

حق قبله ی تهران باید ادا شود

اولین نشست صمیمی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری با اصحاب رسانه شب گدشته در محل فرمانداری شهر ری برگزار شد.

 به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری؛  اولین نشست صمیمی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری با اصحاب رسانه شب گذشته  در محل فرمانداری ری برگزار شد.

 در این نشست  دکتر حسین توکلی کجانی  فرماندار جدید شهرستان ری ضمن  تبریک ایام ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی  علیه السلام گفت: اولویت کاری ما در ری رضایت مردم است و این رضایت را نمی توان با 8 ساعت کار اداری به دست آورد و باید بیشتر وقت گذاشت .

توکلی همدلی  آحاد مردم و مسئولین شهرستان رالازمه و سیاست کاری فرمانداری دانست و گفت : کار دسته جمعی منسجم نتیجه بخش است و در فرمانداری ملارد ما به این مهم دست یافته بودیم و بسیاری از مشکلات را با این همدلی حل کردیم مشکلاتی که سالیان سال حل نشده باقی مانده بود.

 وی با اشاره به قدمت تاریخی شهرستان ری گفت : طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، ری قبله تهران است و بهترین ملجاء و پناه معنوی برای مردم تهران و شهرستان های اطراف آن است پس باید برای این قبله حرمت قائل شد و حق آن را ادا کرد حقی که تا به امروز به خوبی ادا نشده است چنانچه اگر در برنامه ششم توسعه برای ری به عنوان قبله ی تهران و شهری مذهبی بودجه ای در نظر گرفته شده است این بودجه تخصیص یابد .

شهردار ری باید اختیارات کاملی داشته باشد 

معاون استاندار تهران در خصوص کمبود بیمارستان در شهرستان ری گفت : با توجه به جمعیت شهرستان ری کمبود مراکز بیمارستانی مجهز و نواقص بیمارستان های موجود از جمله بیمارستان فیروزآبادی رفع شود چرا که شهری با هویت ری نباید ساکنین آن برای دریافت خدمات بیمارستانی به شهر تهران مراجعه کنند .

وی گفت: چرا ری شهری با این پیشینه تاریخی و جایگاه سیاسی و مذهبی شهرداری ندارد که بتواند مجوز ساخت برای بیمارستان شهر خود را صادر کند و این مجوز باید از مراجع بالادستی شهر تهران با طی زمانی زیاد صادر شود .

توکلی گفت در موضوع استقلال ری باید کارهای کارشناسی که در حال انجام است مسیر خود را طی کند اما شهردار این شهراکنون باید اختیارات کاملی و خاص داشته باشد تا بتواند بدون نیازاجازه برای کوچکترین کارها از مراجع بالادستی برای شهر خود خدمت کند چرا باید برای ساخت فرماندهی انتظامی بیش از 6 ماه منتظر صدور مجوز از تهران باشیم در صورتی که اگر این فرماندهی قراربود در شهرهای مستقل شهرستان از جمله باقرشهر ،کهریزک و… ساخته شود ظرف مدت بسیار کوتاهی از طرف  شورای شهر و شهردار آن تمامی مجوز ها صادر می شد واینگونه گسترش وارتقاء تامین امنیت مردم به خاطر ساختار نادرست اداری و نبود مدیریت مستقل به تاخیر نمی افتاد .

محیط زیست ری در اولویت های کاری قرار می گیرد 

فرماندار ری با اشاره به سرریز مشکلات شهرتهران به ری گفت : ری معضلات زیادی را از شهر تهران متحمل شده است و باید این مشکلات را مدیریت کرده و به حداقل برسانیم و مباحث زیست محیطی و ساماندهی مراکز آلوده کننده در اولویت برنامه های کاری ما قراردارد و ان شا الله با همدلی و همراهی مردم ، مسئولین و اصحاب رسانه ری را به جایگاهی که حق آن است می رسانیم .

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه