مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

کتابخانه روستای «لپه زنک» شهرستان ری افتتاح شد

به گزارش انعکاس ری، «سید حسن صفوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در آیین گشایش این کتابخانه گفت: کتابخانه روستای لپه زنگ، دومین کتابخانه افتتاح شده در طرح پایتخت کتاب ایران است و در ماه های آینده نیز روستاهای دیگری از نعمت کتابخانه بهره مند خواهند شد.

وی گفت: شهرستان ری چندین دوره نامزده احراز عنوان طرح پایتخت کتاب ایران بود و امیدوارم با تلاش های صورت گرفته در حوزه کتابخوانی، شهرستان ری در سال 99 به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شود.

[irp]

در ادامه «حجت الاسلام سید حسین امیری» امام جمعه قیامدشت در سخنانی با اشاره به اهمیت کتابخوانی در دین مبین اسلام گفت: اکنون مطالعات مردم از فضای حقیقی به فضای مجازی منتقل شده است ولی هیچ چیز جای کتاب را نمی گیرد.

وی کتاب را میراث ماندگار بزرگان خواند و افزود: بسیاری از کتب بزرگان با مشقات فراوان و بدون هیچ امکاناتی در دوران مختلف جمع آوری و نگاشته شده است و نسل امروز باید قدردان این زحمات باشد.

در ادامه مراسم از «حسن توکلی» دهیار روستای لپه زنک به پاس تلاش در حوزه کتابخوانی روستا تجلیل شد.

گفتنی است کتابخانه این روستا در مساحتی بالغ بر 80 متر دارای مخزن کتاب، قرائتخانه برادران و خواهران، سالن کودک و فضای ورزشی با دو هزار جلد کتاب به بهره برداری رسید.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.