مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

برگزاری آیین سوگواری شهادت امام جواد(ع) در حرم عبدالعظیم(ع)

قبله تهران شامگاه پنجشنبه شاهد عاشقانه ترین و معنوی ترین عزاداری ها از سوی زائران و مجاوران بارگاه حضرت عبدالعظیم(ع) است که آمده اند با گره زدن دلهایشان به حرم مطهر سیدالکریم، همنوا با ملکوتیان در سوگ فرزند امام جواد (ع) سوگنامه و زیارتنامه بخوانند.

بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم(ع) با نصب پرچم های عزاداری، سیاه پوش شده است و صدای مداحی، نوحه خوانی و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از شبستان ها،صحن ها و بخش های مختلف این مکان مقدس به گوش می رسد.

مراسم عزاداری شامگاه پنجشنبه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلای بزرگ ری با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی و مرثیه سرائی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت از جمله حسین هوشیار برگزار شد.

حضرت امام محمدتقی(ع) فرزند امام رضا(ع) و بانو سبیکه در سال ۱۹۵ هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود. نام مبارک ایشان محمد و القاب و کنیه‌های فراوانی از جمله جواد و ابوجعفر دارد.

این امام بزرگوار در مکتب علم الهی اهل بیت(ع) تربیت یافت و بعد از شهادت پدر مهربانش ثامن الحجج(ع) در سن هفت سالگی به امامت رسید و هفده سال رهبری شیعیان را برعهده گرفت.

دوران امامت ایشان مصادف با مامون و معتصم از حاکمان زمانش بود که سخت ترین شرایط را برای این امام همام ایجاد کردند ضمن این که با برگزاری جلسه های مختلف ازجمله مناظره،علم و مذهب شیعه امام جواد الائمه(ع) درحوزه های مختلف علوم انسانی و اسلامی در مقابل ادیان مختلف به اثبات رسید.

این امام بزرگوار برای تحکیم و گسترش تشیع و تقویت فرهنگ شیعی تلاش بسیاری کرد و باعث نفوذ دین اسلام و تفکرشیعه در جهان شد.

سرانجام امام جواد(ع) در آخرماه ذی القعده سال ۲۲۰ هجری قمری به شهادت رسید و در کنار بارگاه منورجد بزرگوارش امام موسی کاظم(ع) در کاظمین به خاک سپرده شد.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.