مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

نماز عید سعید فطر در جوار بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار می شود

نماز باشکوه عید سعید فطر با حضور مردم مؤمن و ولایتمدار شهرستان ری و تهران در جوار بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم (ع) در فضای باز برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری ؛ بنا بر اعلام آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به شکرانه یک ماه تزکیه و حضور در ضیافت الهی، مراسم روز عید سعید فطر در روز “اعلام عید” از ساعت 6: 30 آغاز و نماز این عید فرخنده، رأس ساعت 7: 30 صبح در فضای بیرونی ضلع جنوبی آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام اقامه می‌شود.

اقدامات منطقه 20 در آماده سازی فضای اطراف حرم جهت برپایی نماز عید سعید فطر

سعید منوری با اشاره به آماده سازی فضای باز ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برای اقامه نماز عید فطر برای رفاه حال نمازگزاران گفت: تمامی امکانات خدماتی و رفاهی، شستشو و رفت‌وروب و پیرایش فضاهای سبز مسیرهای منتهی به محیط پیرامونی حرم با همکاری شهرداری ناحیه 5 انجام شد.

وی افزود: به همین مناسبت شستشوی محل مراسم، نصب داربست، گیت و سن مراسم، آذین بندی با پارچه‌های ریسه‌ای و نوری، رنگ آمیزی المان‌های شهری، نصب سطل زباله جدید، نصب ایستگاه صلواتی، نصب چادر در جایگاه‌های برپایی نماز، نصب بنرهای تبلیغات محیطی و فضاسازی محیطی در میادین انجام شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه در ادامه گفت: مفروش کردن محل برپایی نماز در روز عید و استقرار تیم‌های اجرایی برای رفع سد معبرهای احتمالی، استقرار مخازن و خودروهای ویژه پسماند خشک، حضور اکیپ‌های جمع آوری پسماند خشک و نیروهای خدمات رسانی در پیرامون برپایی مراسم نماز عید از دیگر اقدامات پیش بینی شده است.

قبله تهران آماده برپایی نماز عید سعید فطر در جوار حرم حضرت عبدالعظیم (ع)

سیدمحمد ناظم رضوی با اشاره به آماده‌باش مدیریت شهری منطقه 20 در زمان برپایی مراسم نماز عید فطر گفت: تمامی امکانات خدماتی و رفاهی، شستشو و رفت‌وروب و پیرایش فضاهای سبز مسیرهای منتهی به حرم انجام شده است.

وی افزود: به همین مناسبت فضاسازی محیطی با اکران پیام‌های تبریک در تلویزیون‌های شهری و در موقعیت‌های تبلیغات محیطی و نصب آذین‌بندی با پارچه‌های ریسه‌ای و نوری، المان‌های نوری و حجمی، پرچم‌های رنگی در میادین، معابر و بزرگراه‌ها انجام شده است.

شهردار منطقه 20 حرکت کاروان خودروهای صوت در سطح منطقه، اجرای نورافشانی در شب عید فطر در مراکز پرتردد محلات، اجرای برنامه‌های شاد و متنوع، گروه سرود، تواشیح و گروه‌های نمایش عروسکی کودک و نوجوان، بازی‌ها و مسابقات و اجرای سرودهای انقلابی را از جمله برنامه‌های فرهنگی در روز عید عنوان کرد و گفت: نماز عید فطر در تعدادی از خیابان‌های منتهی به حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، چمن ورزشگاه قمربنی هاشم و خیابان شهید غیوری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: استقرار تیم‌های اجرایی معبربان برای رفع سد معبرهای احتمالی، استقرار مخازن و خودروهای ویژه پسماند خشک، حضور اکیپ‌های جمع‌آوری پسماند خشک و نیروهای خدمات‌رسانی در پیرامون برپایی مراسم نماز عید از دیگر اقدامات پیش‌بینی شده است.

اقامه نماز عید فطر در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، مساجد و خیابان‌ها

همچنین مهدی مالمیر در ادامه اظهار داشت: قبله تهران علاوه بر اجرای تمهیدات لازم جهت فضاسازی محیطی در میادین، معابر و تبلیغات محیطی در مساجد و سرای محلات با برگزاری ایستگاه جشن شادی در میدان حرم و ایستگاه پذیرایی در روز عید به استقبال عید سعید فطر می‌رود.

وی با اشاره به آماده سازی فضای اقامه نماز عید فطر در فضای باز ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم (ع) و مساجد منطقه برای رفاه حال نمازگزاران گفت: تمامی امکانات جهت ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و سرگرمی، ورزشی (تخصصی) خانواده محور با تأکید بر مخاطب کودک و نوجوان، خدمات سلامت محور، تقدیر از روزه اولی‌ها و … پیش‌بینی شده است.

مالمیر با اشاره به اجرای نورافشانی در شب عید فطر در مراکز پرتردد محلات خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های شاد و متنوع، گروه سرود، تواشیح و گروه‌های نمایش عروسکی کودک و نوجوان، بازی‌ها و مسابقات، همخوانی سرودهای انقلابی و استفاده از هنرمندان علاقه کودکان و نوجوانان و … از جمله اقدامات این مناسبت بزرگ است.

انتهای پیام/

منبع تسنیم
عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای استفاده از خدمات بهتر سایت برخی از کوکی های مرورگر ذخیره شوند تا با سرعت بیشتری اطلاعات بازخوانی شود و مشکلی نداشته باشید پذیرفتن ادامه