مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

مدارس محله دولت آباد شهرری ۲ شیفته است

بهروز نصیری اظهار داشت: تراکم جمعیتی محله دولت آباد به واسطه مهاجر پذیری و وجود اتباع عراق و افغانستان در حدود ۴۰ نفر است که با استانداردهای کشور بسیار تفاوت دارد.

وی با بیان اینکه محله دولت آباد دارای ۲۰ مدرسه در مقاطع ابتدای، اول و دوم متوسطه است، عنوان کرد: فضا و امکانات آموزشی این منطقه به هیچ عنوان با جمعیت دانش آموزی آن همخوانی ندارد.

نصیری یادآور شد: تمام مدارس این ناحیه به غیر از مدارس استعداد درخشان، نمونه دولتی، شاهد و هنرستان ها که منع قانونی دارند به صورت ۲ شیفته اداره می شوند.

وی با بیان اینکه در محدوده دولت آباد و قیامدشت بیشترین کمبود فضای آموزشی را داریم، تصریح کرد: قطعا کلاس های آموزشی با تراکم جمعیتی بالای ۳۵ نفر به خصوص در شیفت بعد از ظهر کیفیت آموزش را پایین می آورد.

رییس آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ری در ادامه به دلایل کمبود فضای آموزشی استاندارد و ایمن در این ناحیه پرداخت و افزود: تراکم بالای جمعیت دانش آموزی و همچنین کمبود زمین برای ساخت مدارس جدید از بزرگترین مشکلات آموزش و پرورش بخصوص در محلاتی مانند دولت است.

نصیری اضافه کرد: تراکم جمیعت دانش آموزی در این مناطق به حدی است که نمی توان مدرسه ای را برای تخریب و نوسازی از سیستم آموزشی خارج کرد و همین امر موجب فرسودگی و کاهش فضای آموزشی در نواحی تحت پوشش اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ری شده است.

وی در ادامه به فصل ثبت نام مدارس اشاره کرد و گفت: مدارس دولتی مجاز به گرفتن شهریه نیستند ولی بر اساس بخش نامه مجاز به دریافت هزینه کتاب درسی، بیمه، روپوش مدارس و هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان هستند.

نصیری اضافه کرد: مدارس خاص مانند نمونه دولتی، استعداد درخشان، هئیت امنائی و شاهد بر اساس تعرفه و دستور العمل، شهریه ثبت نام دریافت می کنند.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری دارای چهار مرکز اصلی آموزش و پرورش شامل ناحیه یک، ناحیه دو، بخش کهریزک و بخش فشافویه است که مدیریت آن با اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران است.

ناحیه یک آموزش و پرورش شهرستان ری شامل سه حوزه مرکزی با مناطقی همچون دولت آباد، فداییان اسلام، صفائیه، چشمه علی، سیمان تهران، حوزه قیام دشت و حوزه خاور شهر از جمله روستاهای عباس آباد، محمود آباد، اسلام آباد و جاده نظامی است.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

عضویت در خبرنامه سایت
عضویت در خبرنامه سایت
با عضویت در خبرنامه پایگاه خبری و تحلیلی انعکاس ری هر روز صبح اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید
شما هر زمانی بخواهید می توانید خارج شوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.