خصوصیات رهبران بزرگ و موفق

رهبران موثر و موفق فراتر از عنوان “مدیر” یا “رئیس” هستند، آنها راهی برای به دست آوردن ترکیب کاملی از کارایی، شور و شوق و اعتماد به نفس پیدا کرده اند. ممکن است به نظر برسد که برخی از افراد از ابتدا دارای مهارت‌های رهبری هستند، اما حقیقت این است که می توان بیشتر ویژگی ‌های مورد نیاز رهبری را با زمان و تمرین تقویت کرد.

همان طور که در این مطلب در مورد ویژگی‌های رهبران موثر تحقیق می‌کنیم، بیشتر چگونگی تبدیل شدن به یکی از آن ها را یاد می گیریم.


آیا رهبران، به عنوان یک رهبر متولد شده و یا ساخته شده اند؟

در طول بحران موشکی کوبا، زمانی که جهان با یک فاجعه هسته‌ای بالقوه مواجه شد، رهبری و قضاوت رئیس‌ جمهور کندی آن ها را از مرز نابودی نجات داد، وقتی داستان هایی امثال این را می شنویم آسان است که فرض کنیم رهبران بزرگی مانند کندی از ابتدا رهبر متولد شده اند، و بقیه افراد توانایی این کار را ندارند.

اما این طور نیست و این تفکری اشتباه است، هر فردی می تواند یک رهبر بزرگ باشد. به عنوان مثال الون ماسک را ببینید، او به عنوان یک کودک که مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود در یک خانواده طبقه متوسط در آفریقای جنوبی متولد شد.

او اکنون رهبر یک سازمان چند میلیارد دلاری است و ممکن است یک سفر فضایی انقلابی داشته باشد.

به این ترتیب من معتقدم که هر کس می‌تواند یک رهبر بزرگ باشد، و سختی آن مسیری برای رسیدن به ویژگی های رهبری بزرگ است.

ما این کار را برای شما آسان کردها‌یم و ویژگی‌های اصلی یک مدیر بزرگ را در قسمت زیر لیست کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید: چگونه یک گروه را مدیریت کنیم

4 ویژگی مهم رهبران موفق

ویژگی های زیر را به آرامی بخوانید و ببینید در بین آن ها نسبت به کدام یک برتری دارید و کدام یک را بیشتر باید کار کنید.


  1. چشم انداز و ماموریت:

داشتن چشم اندازی واضح از آنچه که باید به دست آید، یک کیفیت قابل توجه از رهبری خوب است. این دیدگاه معمولا در یک بیانیه به صورت زیر مطرح می شود:

چگونه این چشم انداز را گسترش دهیم؟ زمانی را برای توضیح آنچه که نیاز دارید صرف کنید و سپس برای دستیابی به آن برنامه ریزی کنید، این راهنمایی کامل برای ایجاد دیدگاه شماست.

همچنین بخوانید: ویژگی های یک رهبر خوب

  1. خود انگیزشی

رهبران موفق معمولا انگیزه های زیادی برای خود دارند. با سطح مناسبی از خود انگیزی، برای تبدیل شدن به یک رهبر قوی و مورد احترام تلاش خواهید کرد. با این حال، اگر شما در حال حاضر انگیزه زیادی ندارید، ناامید نشوید. یکی از رموز موفقیت در این زمینه، این است که اهدافی مشخص داشته باشید تا شما را همیشه با انگیره نگه دارد.

برخی از افراد تصمیم می گیرند که هر بار به هدفی که برای خود تعیین کردند رسیدند به خودشان جایزه بدهند و این راه خوبی برای حفظ شور و اشتیاق شما خواهد بود. یاد بگیرید که چگونه یک هدف بزرگ و قابل دستیابی را برای خودتان به وجود بیاورید.


  1. خوش بینی و مثبت اندیشی

انرژی مثبت مسری است. رهبران بزرگ سرشار از انرژی مثبت هستند.

مثبت اندیشی و داشتن تفکری مثبت نه تنها کار کردن را راحت تر می کند، بلکه منبع ثابتی از ایده ها برای یک رهبر به وجود می آورد. خودتان را با افراد مثبت و اهداف مثبت همسو کنید و عادت های افراد مثبت اندیش را یاد بگیرید و تمرین کنید.


  1. ثبات عاطفی

در نقش یک رهبر، سرخوردگی و استرس رویدادهای روزانه ای هستند که هر روز اتفاق می افتد. به همین دلیل رهبر باید احساساتی قوی و پایدار داشته باشد. آن‌ها نمی‌توانند به خودشان اجازه دهند که به راحتی از مسیر منحرف شوند.

اگر شما مستعد از دست دادن ثبات عاطفی خود هنگام استرس یا ناامیدی هستید، برخی از این تکنیک‌ها را امتحان کنید: تنفس عمیق و آرام به مدت ۳۰ ثانیه، نوشیدن کمی آب (به جای چای یا قهوه)، تمرکز بر روی چیزی که می توانید آن را حل کنید.

بزرگخصوصیاتخصوصیات رهبران موفقرهبر موفقرهبر موفق کیسترهبرانرهبران موفقرهبران موفق کسب و کارموفقوویژگی رهبران موفق
دیدگاه ها (0)
دیدگاه شما